هر آنچه که باید در رابطه با بهترین رنگ‌مو بدانیم

بهترین رنگ مو

شايد بتوان مو را يكي از مهم ترين فاكتورهاي زيبايي شناسي براي هر انساني دانست . اهميت همين موضوع سبب شده تا سلامت و زيبايي مو در مردان و زنان ،دغدغه بزرگ و مهمي به حساب بيايد . به طبع رنگ مو يكي از پرطرفدار ترين محصولات مربوط به مو مي باشد .برای داشتن بهترین رنگ مو اطلاعات كافي و صحيح از نظر زيبايي شناسي و علمي در رابطه با انواع رنگ مو برای هر فرد امری ضروری محسوب شود.

هر فرد زمانی درست ترین و بهترین رنگ مو را برای خود انتخاب خواهد کرد که بتواند رنگ موی مورد نظر خود را با استفاده از خصوصیات ظاهری خود و آگاهی اولیه نسبت به خصوصیات یک رنگ موی خوب ،رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب بکند .در مقاله ای که در پیش رو دارید ، تیم نسخه اول اطلاعات جامع و کاربردی را مستند بر مطالب علمی و دید زیبایی‌شناسی گرداوری کرده که پاسخ گوی بسیاری از سوالات شما در زمینه رنگ مو خواهد بود .

https://www.news-medical.net/health/Genetics-of-Hair-Color.aspx

نیم نگاهی به عناوین و سوالات مربوط به رنگ مو که تا پایان این مقاله به ان ها پاسخ داده خواهد شد :

  1. ماهیت رنگ مو چیست و با چه عملکردی بر موی ما تاثیر میگذارد ؟
  2. در انتخاب بهترین رنگ مو ،چه فاکتور هایی قابل برسی می باشد ؟
  3. برسی انواع رنگ مو از نظر مدت زمان ماندگاری .
  4. راهنمایی انتخاب درست رنگ مو از نظر طیف رنگی ، متناسب با خصوصیات ظاهری هر فرد .
  5. قبل از انتخاب رنگ مو چه نکاتی قابل برسی می باشد ؟
  6. مزایا و معایب رنگ کردن مو .
  7. معرفی بهترین برندهای رنگ مو موجود در ایران .
  8. مراقبت های ضروری مو پس از رنگ کردن آن.

ماهیت رنگ مو چیست و با چه عملکردی بر موی ما تاثیر میگذارد ؟

عملکرد رنگ مو ،زمانی رخ میدهد که دو نوع ملانین در فولیکول های مو تجمع پیدا کنند و یا به عبارتی فولیکول های مو را رنگی  میکنند . با وجود ملانین بیشتر رنگ مو تیره تر خواهد بود و مقدار ملانین کمتر سبب میشود تا مو ، رنگ روشن تری داشته باشد . طیف رنگی و تناژ رنگ مو وابسته به نسبت این دو ملانین به یکدیگر می باشد .

سطوح ملانین در طول عمر یک فرد میتواند متغییر باشد . به همین دلیل رنگ موی شخص نیز متغییر به نظر میرسد . همچنین بیش از یک نوع ملانین و نسبت متفاوتی از ملانین ها در افراد دیده شود . رنگ مو و نسبت ملانین در هر فرد میتواند وابسته به فاکتورهای محیطی و ژنتیکی باشد . به طور مثال در محدوده آسیا موهای تیره فراوانی بیشتری دارد و در محدوده اروپا موهای روشن بیشتر دیده می شود .

ما با استفاده از رنگ مو میتوانیم نسبت ملانین های موجود در فولیکول های مو را تغییر داده و رنگی متفاوت را در موهای خود ایجاد بنماییم .

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_hair_color

در انتخاب بهترین رنگ‌مو ،چه فاکتورهایی قابل برسی می‌باشد ؟

در برسی این سوال دو جنبه بسیار مهم را باید در نظر بگیریم .اولین جنبه در انتخاب رنگ مو ، جلوگیری از آسیب توسط رنگ مو می باشد . یعنی باید به چه فاکتورهایی توجه شود تا سلامت موهای ما ، پس از رنگ کردن تضمین بشود . به طور مثال استفاده از رنگ مو های گیاهی ،که پایه و اساس مواد تشکیل دهنده آن طبیعی می باشد میتواند فاکتور مهمی در انتخاب رنگ مو به شمار بیایید . و یا استفاده از رنگ موهایی که در مواد تشکیل دهنده آن آمونیاک استفاده نشده است یکی دیگر از موارد مهم در سلامت مو بعد از رنگ شدن به حساب می آید .

جنبه دیگر ، جنبه زیبایی شناسی آن می باشد . تناسب رنگ مو با رنگ پوست ، چشم ،حالت چهره و حتی شخصیت هر فرد در انتخاب بهترین طیف رنگ مو ،عامل بسیار مهمی به حساب می آید .

برسی انواع رنگ‌مو از نظر مدت زمان ماندگاری

رنگ مو را میتوان با استفاده از فرایند های شیمیایی تغییر بدهیم .انواع رنگ مو از نظر مدت زمان ماندگاری به دو گروه تقسیم می شود . گروه اول رنگ موی دائمی و گروه دوم رنگ موی موقت.

عملکرد رنگ موی دائمی به این صورت می باشد که ساختار شیمیایی قسمتی از مو که در مجاورت با رنگ مو قرار میگیرد  به طور کلی تغییر میکند . در اصل در طی فرایند رنگ کردن مو ،رنگ دانه های طبیعی از مو خارج شده و رنگ دانه های مصنوعی به جای آن قرار میگیرد . رنگ موی دائمی بیشترین انعطاف پذیری را در انتخاب طیف رنگی دارد .رنگ دائمی ممکن است پس از مدتی کمرنگ تر شود و مو متناسب با رنگ اولیه خود تیره تر یا روشن تر شود .استفاده از چند طیف رنگی سبب می شود تا با کمرنگ تر شدن رنگ مو ،مو همچنان زیبایی و یکدستی خود را حفظ کند . مثال آن هایلایت کردن رنگ مو می باشد که امروزه یکی از پرطرفدار ترین شیوه های رنگ موی دائمی میباشد .

رنگ موقت در یک دوره چهار تا شش هفته ای ، بسیار کم رنگ تر شده و میتوان گفت که تقریبا مو رنگ خود را از دست میدهد . همچنین در رنگ امیزی موقت رنگ مو ، ممکن است به خاطر تغییری که در فرآیند و ساختار رنگ به وجود آمده ، موهای سفید و خاکستری رنگ نپذیرند .رنگ های موقت رنگ هایی هستند که در ساختار خود فاقد آمونیوم می باشند و به همین دلیلدر رنگ آمیزی با استفاده از این رنگ ها دیگر نیازی به اکسیدان برای تثبیت رنگ وجود ندارد .

راهنمایی انتخاب بهترین رنگ مو از نظر طیف رنگی ، متناسب با خصوصیات ظاهری هر فرد .

رنگ پوست و چشم مهم ترین شاخصه برای انتخاب رنگ مو در فرد می‌باشد .پوست های تیره دارای پایه‌ی زرد و طلایی هستند .پوست های روشن دارای پایه و یا زمینه‌ی صورتیو زیتونی می‌شد .اگر زمینه پوست شما در موارد فوق ذکر نشده باشد ،پوست شما خنثی می‌شد .

افرادی که دارای پوست گرم هستند ،رگ‌های دستشان به رنگ سبز است . افراد دارای پوست سرد ،رگ‌های آبی و بنفش دارند . 

رنگ‌های موی مناسب پوست گرم  

اگر شما فردی با رنگ پوست گرم هستید ،طیف‌های رنگی سرد به شما پیشنهاد می شود . این طیف رنگ ها شامل  خاکستری ،شنی ،پلاتینی ،قهوه‌ای و مسی میباشد . همچنین این رنگها ، مناسب رنگ چشم های طوسی و آبی نیز می‌باشد.  

اگر ‍‍‍پوست هلویی دارید ،طیف رنگ های قرمز برای شما بسیار مناسب است.رنگ های قرمز و قهوه ای متمایل به قرمز سبب درخشش پوست روشن شما میشود .اگر سبزه هستید از قهوه ای متمایل به طلایی استفاده کنید .

رنگ های موی مناسب پوست سرد

پیشنهاد ما برای افرادی که پوست سردی دارند رنگ هایی با تناژ طلایی ،کاراملی و مسی می‌باشد .بلوند ،شرابی بژ و قهوه‌ای شکلاتی از دیگر رنگ‌های مناسب این افراد میباشد . 

اگر رنگ پوست شما خنثی می‌باشد ،قهوه‌ای گردویی و بلوند گندمی به شما پیشنهاد می‌شود

قبل از انتخاب رنگ مو چه نکاتی قابل برسی می باشد ؟

قبل از انتخاب رنگ مو باید از مواردی مربوط به سلامت مو ،خصوصیات ظاهری فرد و ویژگی های یک رنگ موی خوب آگاه باشیم .

درصورت آگاهی به عدم سلامت مو،میتوان با استفاده از اقداماتی ، موهای خود را آماده برای رنگ پذیری بکنیم .از این دسته اقدامات میتوان به کراتینه کردن و پروتیینه کردن اشاره کرد . همچنین میتوان با استفاده از مکمل‌های مربوط به سلامت مو شرایط بهتری را برای موهای خود رقم زد .

مزایا و معایب رنگ کردن مو ومعرفی بهترین برندهای رنگ مو موجود در ایران .

اولین مزیت رنگ کردن مو ،افزایش زیبایی و شادابی در هر فرد می‌باشد .با افزایش سن در هر فرد ،قدرت ساخت رنگدانه در موهای شخص بسیار کاهش میابد .استفاده از رنگ مو در این زمان ،راهی آسان و قابل دسترسی برای افراد می باشد .

برخی از رنگهای دارای ویتامین های مختلف و کراتین می باشد .به همین سبب استفاده از آنها در سلامت موهای‌ما نقش به سزایی خواهد داشت .

اما در برخی از برند های رنگ مو ، از ترکیبات شیمیایی و مضر استفاده می‌شود . این ترکیبات سبب می‌شود تا سلامت موهای هر فرد از بین برود .به همین سبب است که رنگهای گیاهی ،از رنگ های پیشنهادی بسیاری از متخصصان مو و پوست می باشد .به همین سبب تیم نسخه اول با برسی بهترین رنگهای گیاهی موجود در بازار ،این رنگها را برای خرید در اختیار شما عزیزان قرار داده است . با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه خریداری رنگ های گیاهی وارد شوید .

https://old.rx1.ir/product/%da%a9%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d9%86%da%af-%d9%85%d9%88%db%8c-%d8%b2%db%8c-%d9%81%d8%a7%d9%85/

مراقبت های ضروری مو پس از رنگ کردن آن

  1. استفاده از حرارت های بالا برای موهای خود را کاهش بدهیم .
  2. به طور مقاوم برای ساقه‌های موی خود از نرم کننده استفده کنیم .
  3. از شوینده مناسب و بدون سولفات استفاده کنیم .
  4. در هر هفته ،حداقل یکبار موهای خود را با استفاده از روغن های مختلف ، روغن تراپی کنیم .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × دو =

فهرست