پوشک بچه

کودکان به ‌طور میانگین تا ۳ سالگی از پوشک بچه استفاده می­کنند. می­شود گفت به ‌طور تقریبی برای یک کودک تا ۵ هزار پوشک را باید مورد مصرف قرار داد. بنابراین یافتن پوشک بچه مناسب، گزینه مهمی برای شما و فرزندتان خواهد بود. پوشک نوزاد تازه متولد شده خود را تقریباً ۵ تا ۸ بار در روز و برای کودک ۶ ماهه ۵ تا ۶ بار در شبانه­ روز باید تعویض کنید. برخلاف گذشته، امروزه انواع متنوعی از پوشک نظیر پوشک پارچه­ ای، پوشک یک ‌بار مصرف و… وجود دارد.

ویژگی­های پوشک بچه چیست؟

هنگام تصمیم‌گیری و خرید پوشک بچه نکاتی وجود دارد که بهتر است آن­ها را در نظر بگیرید.

۱-سلیقه شما : با توجه به سلیقه و خواست خود ببینید می­خواهید از پوشک یک‌بار مصرف استفاده کنید یا خیر؟ اگر از نوع یک‌بار مصرف استفاده نکنید کار بیشتری برای تعویض خواهید داشت. به یاد داشته باشید که تنها، شما پوشک بچه را تعویض نمی­کنید بلکه شریک زندگی، پدربزرگ و مادربزرگ، پرستار بچه و… نیز این کار انجام می­دهند. بنابراین باید یک گزینه کلی انتخاب کنید که انواع یک ‌بار مصرف، هوشمندانه ­تر به نظر می­رسند.

۲-هزینه پوشک بچه: برآورده هزینه کنید که در ماه چه مقدار باید صرف خرید پوشک بچه کنید. برخی پوشک­ ها ارزان ­تر و برخی گران­ تر هستند که خوب، طبیعی است پوشک­ های باکیفیت، قیمت بالاتری داشته باشند. مطمئناً بعد از چندین مرتبه استفاده شاهد خواهید بود که پوشک باکیفیت، ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد.

۳-نرمی و میزان جذب پوشک: پوشک بچه­ را که مورد استفاده قرار می­دهید باید لطیف بوده تا فرزند شما را مورد آزار قرار ندهد. همچنین باید از قدرت جذب بالایی برخوردار باشد تا دیگر جاها را کثیف نکنید. این دو ویژگی برای انتخاب پوشک بسیار مهم است و حتماً باید آن را در نظر بگیرید. حتماً از پوشکی استفاده کنید که برای کودکان حساسیت­های پوستی را به دنبال نداشته باشد.

۴-سازگار با محیط‌ زیست: سالانه ۵/۳ میلیون تن پوشک در محل دفن زباله وجود دارد که این یک حقیقت غم­ انگیز است. هرچند که پوشک­های پارچه ­ای که درگیر این موضوع نبوده اما برای شستشو آن­ها نیز به میزان آب و انرژی زیادی نیاز است. بهتر است از پوشک­های یک­بار مصرف بدون کلر و بدون عطر استفاده کنید که برای محیط‌ زیست نیز مناسب­تر هستند.

۵-سایز: پوشک بچه در سایزهای متنوع و استانداردی در بازار موجود است. بهتر است پوشک مناسب سن کودک خود را خریداری کنید تا از عملکرد درست آن خیالتان راحت باشد.

۶-جنس: پوشک بچه خوب بهتر است که جنس پلاستیکی نداشته و لایه رویی آن از کتان باشد. این نوع پوشک ­ها حساسیت ­های پوستی برای کودک به همراه نخواهند داشت و کودک را اذیت نمی­کنند. البته توجه داشته باشید که پوشک خوب نباید اصطلاحاً گلوله گلوله شده و پنبه­ های موجود در آن‌ که برای جذب هستند از یکدیگر باز شوند.

امروزه تمامی مادران به جهت راحتی و صرفه، از پوشک ­های یک‌بار مصرف برای کودکان خود استفاده می­کنند که به نظر انتخاب درستی نیز می­آید. از منوی زیر می توانید پوشک استاندارد و باکیفیت را برای فرزند خود خریداری کنید.

بررسی ویژگی های پوشک بچه و انواع آن

پوشک بچه از وسایلی است که در روزگار مدرن والدین به جای قنداق از آن استفاده می کنند، این وسیله با کاربرد جذب ادرار و مدفوع کودکان تولید و در انواع و مدل های مختلف روانه بازار شده است، پوشک نه تنها مورد استفاده نوزادان و کودکان قرار می گیرد بلکه برای بزرگسالان نیز استفاده...

فهرست