شانه موی یکی از ساده ترین و متداول ترین ابزارهای آرایش مو محسوب می شود.

تمام افراد یک شانه مخصوص به خود دارند که از آن برای مرتب کردن موهای سر استفاده می کنند. شانه برای موی آقایان با شانه های موی خانم ها اندکی متفاوت است. شانه مو برای موی آقایان، دندانه های کوتاه‌تری دارد و ابعاد آن هم کوچکتر است. انواع و اقسام مدل های شانه برای موی سر در بازار وجود دارد. تمام گروه های سنی می توانند از شانه های مخصوص مو استفاده کنند. در این میان، برخی از شانه ها هم وجود دارد که کاربردهای آن چیزی غیر از شانه کردن ساده مو می باشد. در ادامه این مطلب در همین مورد، مطالبی را ارائه خواهیم داد.

خرید شانه مو با چند راهکار ساده امکان پذیر است. اگر چه در نگاه اول ممکن است کار کم اهمیتی به نظر برسد اما انتخاب یک شانه مناسب برای مو بسیار اهمیت دارد؛ چرا که شانه با پوست سر و موها در ارتباط است و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازند. اگر از شانه های نامناسب استفاده کنید حتی می تواند موجب ریزش موی شما شود. بهتر است برای انتخاب بهترین شانه مو از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی اقدام کنید. شانه ها باید از جنس مرغوب ساخته شده باشند و اگر شانه پلاستیکی می خرید، نباید حساسیت پوستی برای شما ایجاد کند.

 نکات مهم در خرید بهترین شانه مو

یکی از نکات مهم در خرید شانه مو این است که قصد دارید از شانه برای چه هدفی استفاده کنید. برخی از شانه ها دندانه های باریک و ابعاد بلندتری دارند تا بتوان به راحتی، قسمت های مختلف مو را برای شینیون یا رنگ مو جدا کرد. برخی از انواع شانه ها برای مرتب کردن موهای خیس طراحی شده اند. در مقابل، تعداد دیگری از انواع شانه مو، دندانه های درشت تر و ضخیم تری دارند اما فاصله آنها از یکدیگر بیشتر است. برای اینکه موهای درهم فرو رفته و گره خورده راحت تر شانه شود، از این نشانه باید استفاده کرد. برخی از شانه ها از جنس پلاستیک ساخته شده اند و برخی دیگر چوبی هستند.

انواع شانه مو از نظر شکل ظاهری هم با یکدیگر تفاوت دارند. شانه های مستطیلی شکل، شانه های استوانه ای یا گرد و شانه های تخت با دندانه های ریز و درشت در کنار یکدیگر برای شانه کردن و مرتب کردن موی سر به کار می روند. برخی از شانه ها دندانه های ریزتری دارند و مخصوص پوش دادن یا حجیم تر کردن موها، به ویژه هنگام آرایش مو محسوب می‌شوند. شانه مو با بهترین کیفیت را تهیه کنید و به مواد اولیه که در ساخت شانه به کار رفته دقت داشته باشید. شانه های پلاستیکی بی‌کیفیت، رنگ نامطلوبی دارند و بوی پلاستیک را می توانید از آن ها متوجه شوید. سعی کنید این شانه‌ها را خریداری نکنید.

برای اطلاع از فوت و فن های خرید انواع شانه مو و نکات مهم می توانید مقالات مربوط به بخش آرایشی و بهداشتی را مطالعه نمایید. همچنین برای خرید شانه مناسب از گزینه های زیر، محصولات مورد نظر را انتخاب و یا کارشناس فروش در داروخانه تماس بگیرید.

خرید انواع شانه مو و نکاتی که باید بدانید

انواع شانه مو قدیمی ترین وسیله ها برای نظافت و شانه کردن هستند. این وسایل توسط باستان شناسان هم در مکان های تاریخی و باستانی کشف شده‌اند. اولین شانه ای که کشف شده است متعلق به کشور سوئد با قدمتی نزدیک به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح است. در طول قرن ها انواع شانه...

فهرست