روشن کننده پوست

روشن کننده پوست صورت، جزو بهترین و موثرترین محصولات مراقبت از پوست

این محصول همانند کرم‌ های ضدآفتاب یا کرم های نرم کننده و مرطوب کننده، بسته بندی های متفاوتی دارد. برخی از انواع لوازم آرایش صورت هم حالت روشن کنندگی دارند. اگر به دنبال روشن کردن و شفاف کردن پوست خود هستید، معمولاً با طیف بیشتری از این محصولات رو به رو خواهید شد. برخی ترجیح می دهند پوست صورت خود را هنگام آرایش کردن، روشن‌تر نشان دهند که در این صورت کرم آرایشی باید استفاده شود. اما زمانی که بحث روشن کننده پوست میان می آید و افراد تصمیم دارند پوست خود را شفاف تر نشان دهند، منظور، استفاده از محصولاتی است که در طول یک دوره بتواند سلول‌ های پوستی را جوان تر و شاداب تر کند. داشتن پوست صاف و براق به واسطه بهترین محصولات روشن کننده پوست امکان پذیر است.

کرم روشن کننده

خواص کرم های روشن کننده

کرم های روشن کننده پوست دارای خواص مثبتی برای از بین بردن تیرگی های لکه و آثار جوش یا آکنه پوستی می باشد. بسیاری از محصولات روشن کننده حاوی ترکیبات آبرسان هستند و برخی دیگر بر پایه عصاره های گیاهی با خاصیت نفوذ به سلول‌های پوستی تهیه شده‌اند. برخی دیگر از محصولات به طور ویژه برای پوست های حساس و آسیب پذیر مناسب هستند.

در کرم های روشن کننده از مواد موثر روشن کننده مانند کوجیک اسید (معادل گیاهی هیدروکینون)، عصاره شیرین بیان، آربوتین و…. استفاده می کنند که سبب رفع لک های تیره ناشی از افزایش سن، کک و مک، بارداری، آفتاب سوختگی و …می شود  و از ایجاد و بروز مجدد لک ها و تیرگی ها جلوگیری می کنند. این ترکیبات تولید ملانین (رنگدانه قهوه ای) را کند کرده و برای درمان مشکلات رنگدانه ای و لکه های پیری به کار می روند.

در برخی محصولات روشن کننده از ترکیبات لایه بردار مانند سالیسیلیک اسید استفاده می کنند که با لایه برداری از سلول های لایه شاخی  سطح پوست، به روشن شدن پوست کمک می کنند.

از دیگر مواد موثری که در کرم های روشن کننده به کار می روند، مواد حفظ کننده رطوبت نظیر گلیسرین، اوره، هیالارونیک اسید و…، نرم کننده ها، مرطوب کننده ها، عصاره های طبیعی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند که به حفظ رطوبت طبیعی پوست و آبرسانی به لایه های عمیق پوست کمک کرده و سبب شادابی و جوانی پوست می شوند. این مواد خواص چندگانه (ضد پیری، تسکین دهنده، ضد التهاب، جمع کننده منافذ، لایه برداری از سلول های مرده سطح پوست، بازسازی سلولی، مهار تولید ملانین بیشتر و تیرگی بیشتر و …) را دارا می باشند.

در قسمت بعدی نکات مهمی را درباره خرید این محصولات ارائه خواهیم داد.

کرم روشن کننده پوست

 نکات مهم خرید بهترین روشن کننده پوست

اگر تصمیم دارید محصولات روشن کننده پوست را خریداری کنید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. سعی کنید محصولات معتبر از برندهای شناخته شده را انتخاب کنید. روشن کننده های پوست می توانند در حالت های مختلف نظیر سرم شستشو دهنده، کرم ها، لوسیون ها یا کرم های موضعی وجود داشته باشند، بنابراین ابتدا تحقیق کاملی از این محصولات داشته باشید و سپس نوع مناسب آن را خریداری کنید.

قبل از آنکه روشن کننده پوست را بخرید، به دستورالعمل استفاده از آن توجه کنید. برخی از انواع روشن کننده را باید صرفاً شب ها قبل از خواب روی صورت استفاده کنید و برخی دیگر برای مصرف روزانه تهیه شده‌اند و باید هر چند ساعت یک بار آن را تمدید کنید. آنچه اهمیت دارد این است که بهترین محصولات روشن کننده پوست باید خاصیت ضد چروک و ضد پیری پوست داشته باشند؛ همانند کرم های ضدآفتاب از نفوذ اشعه مضر خورشید به پوست جلوگیری کنند و از همه مهم تر  بتوانند به لایه های زیرین پوست هم نفوذ کنند.

اگر شما هم به سلامت پوست خود اهمیت می دهید، از قسمت زیر می توانید بهترین محصولات روشن کننده پوست را انتخاب کرده و به صورت اینترنتی خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناس فروش در داروخانه صحبت کنید.

فهرست