Beef

مکمل پروتئین بیف چیست و چه موادی دارد؟

مکمل پروتئین بیف یکی از انواع مکمل های پروتئینی است که میتواند جایگزینی مناسب برای سایر منابع پروتئینی باشد. این مکمل معمولا شامل پپتید های ایزولات گوشت است که درواقع از هیدرولیز و تجزیه آزمایشگاهی پروتئین گوشت و معمولا گوشت گاو حاصل می شود. یکی از مزیت های این مکمل این است که هضم بسیار آسانی دارد؛ چرا که بخش عمده هضم در آزمایشگاه انجام شده و آن چیز که در مکمل وجود دارد به صورت پپتیدی است که به آسانی و به سرعت جذب شده و وارد جریان خون میشود.

کاربرد های مکمل بیف پروتئین

این مکمل مانند سایر مکمل های پروتئینی نفش مهمی در عضله سازی دارد و به علت قابلیت جذب سریع یکی از مناسب ترین گزینه ها جهت مصرف بلافاصله پس از تمرین می باشد. در ورزشکارانی که به علت مشکلاتی مانند چربی خون یا سایر اختلالات پروفایل های لیپیدی از مصرف گوشت قرمز منع شده اند مکمل بیف بهترین انتخاب است؛ چرا که که درکنار تامین پروتئین های با کیفیت گوشت برای عضله سازی آثار نامطلوب گوشت قرمز را ندارد. مکمل پروتئین بیف چربی پایینی در هر سروینگ دارد و درطعم های مختلفی ارائه می شود بنابراین به هیچ عنوان نگران طعم یا بوی نامطلوب نباشید. درافرادی که حساسیت زیادی به طعم این مکمل نشان میدهند تهیه شیک پزوتئینی شامل مکمل پروتئین بیف و پودر جو دوسر بهترین راه برای تجربه ی یک طعم مناسب در کنار مزایای همزمان مصرف این دوماده با یکدیگر است. مکمل پروتئین گوشت همچنین منبع غنی از کراتین بشمار می آید که به افزایش تولید انرژی و نیروی انقباضی در سلول های عضله در طول انقباض های کوتاه و شدید و در نتیجه افزایش سایز و قدرت عضلات کمک می کند.

جایگزینی مکمل پروتئین بیف با پروتئین وی

عدم تحمل به لاکتوز یکی از عارضه های شایع در عصر حاضر است و این موضوع یعنی بسیاری از افراد ورزشکار نیز ممکن است از این اختلال رنج ببرند. یکی از راه حل های ممکن برای این افراد استفاده از مکمل پروتئین بیف است که علاوه بر هضم آسان، عاری از لاکتوز می باشد. در مقایسه با مکمل وی پروتئین، می توان گفت مکمل بیف نیز کیفیت پروتئینی بالایی دارد و میتواند شامل آمینواسید های شاخه دار باشد که نقش چشمگیری در عضله سازی ایفا می کنند.

نحوه مصرف مکمل پروتئین بیف

این مکمل نیز مانند سایر مکمل های پروتئینی میتواند در ۲ یا ۳ بازه زمانی در طول روز مورد مصرف قرار گیرد اما زمان طلایی برای مصرف این مکمل بلافاصله پس از تمرین است زیرا در این زمان میتواند به سرعت وارد عضلات شود و برای عضله سازی و افزایش حجم مورد استفاده قرارگیرد. مکمل های پروتئین گوشت انواع گوناگونی دارند، بعضا علاوه بر پروتئین حاوی مقادیر اندکی کربوهیدرات نیز هستند که به جذب مکمل کمک بسیاری میکند. درصورت عدم وجود کربوهیدرات در مکمل های بیف توصیه می شود که این مکمل همزمان با یک منبع کربوهیدراتی مصرف گردد.

نکته مهم !

در ورزشکاران و افراد دیگری که منع مصرف گوشت ندارند توصیه می شود که مصرف پروتئین خود را تنها محدود به این مکمل نکنند و در کنار آن منابع پروتئینی گوشت قرمز و سفید را نیز در رژیم غذایی خود قرار دهند.

فهرست