لوسیون کودک

لوسیون ها چه خصوصیاتی دارند ؟!

لوسیون کودک، نمونه دیگر از فرم انواع کرم می باشد که غالباً برای محافظت از پوست و یا درمان برخی از بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد، معمولاً لوسیون ها یک بافت نرم هیدراته برای پوست ایجاد می کنند و نسبت به مرطوب کننده ها، عطر کمتری دارند. لوسیون ها اغلب برای نرم کردن پوست بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

 چرا باید برای کودکان از لوسیون استفاده کرد؟

پوست کودکان بسیار نرم و لطیف می باشد و باید محافظت زیادی را بر روی پوست کودک یا نوزاد انجام داد تا آسیبی به آن نرسد. یک راه محافظت از پوست کودکان استفاده از لوسیون کودک می باشد. البته استفاده از لوسیون برای کودکان قواعد و قانون خود را دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین نکات آنها می پردازیم.

همچنین لوسیون ها وظیفه آب رسانی به پوست، رفع خشکی پوست، رفع پینه و همچنین شفافیت پوست را انجام می دهند. در نتیجه اگر خواهان این هستید که کودک شما همیشه پوستی شاداب و با طراوات داشته باشد، استفاده از لوسیون گزینه بسیار مناسب و خوبی است.

مواردی که باید هنگام خرید لوسیون کودک رعایت کنید

قبل از خرید هر محصولی برای کودک، حتماً موادی که در آن محصول مورد استفاده قرار گرفته است را بخوانید. در صورت وجود موارد زیر در ساختار لوسیون بهتر است از خرید آن خودداری کنید.

برخی از این مواد عبارتند از: پارابن ها، پلی اتیلن گلیکول، پروپلین گلیکول و …

ویژگی لوسیون مناسب برای کودک و نوزادان

  • یک لوسیون خوب باید دارای کمترین مواد ذکر شده در بالا و نکاتی که در ادامه ذکر می شوند باشد. لوسیون کودک باید تا حد ممکن عاری از مواد که دارای عطر و الکل باشد، زیرا ممکن است وجود چنین موادی در لوسیون به پوست کودک آسیب بزند.
  • ویژگی دیگر یک لوسیون خوب این است که آنتی باکتریال و ضد عفونت باشد و همچنین دارای رطوبت مناسب و نرمال باشد تا بتواند بعد از استفاده، سریع جذب شود.
  • سعی کنید لوسیونی را که برای کودک و یا نوزاد خود انتخاب می کنید، از یک برند معتبر باشد.
  • ·همچنین سعی کنید لوسیون را مطابق با پوست کودک خود انتخاب کنید. مثلا اگر پوست کودک شما خشک است، لوسیونی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین c باشد. این لوسیون کودک، صدمات ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و می تواند در بهبود خشکی پوست به کودک شما کمک زیادی کند.

ترکیبات رایج در لوسیون کودک

بخش اعظم ترکیبات لوسیون کودک را موادی تشکیل می دهند که اغلب خاصیت نرم کنندگی دارند. این مواد باعث نرم شدن پوست و هم چنین افزایش خاصیت ارتجاعی آن می شود. یکی از نرم کننده های موجود در لوسیون، روغن مورینگا می باشد که نقش به سزایی در این خاصیت دارد.

فهرست