بهداشت پوست (دست و صورت)

بهداشت پوست دست و صورت بسیار اهمیت دارد

پوست اولین خط دفاعی بدن و بیشترین مساحت سطح بدن را تشکیل می دهد. اولین لایه بدن که همیشه با محیط و عوامل بیرونی ارتباط دارد.

مراقبت از پوست

پوست صورت نیز در طول روز با عوامل بیرونی زیادی در ارتباط است. عدم توجه به رعایت بهداشت پوست صورت می تواند اثرات جبران ناپذیری را در شرایط سخت و دشوار به جای بگذارد. پوست دست و صورت با آلوده کننده های محیط در تماس هستند. اشعه خورشید به سطح پوست برخورد می‌کند؛ اگر به خوبی از آن محافظت نشده باشد ممکن است آسیب‌های شدیدی نظیر آکنه های پوستی، آفتاب سوختگی و لکه های تیره را ایجاد کند. با توجه به این موارد، رعایت بهداشت و سلامت پوست دست و صورت با استفاده از بهترین محصولات مراقبت از پوست امکان پذیر خواهد بود.

بهداشت پوست

مصرف کننده محصولات مراقبت از پوست به دو گروه عمده محصولات نیاز دارد.

گروه اول: اصلاح و تعمیر معایب و مشکلاتی است که برای پوست ایجاد شده است از جمله:

خشکی پوست، آفتاب سوختگی، آکنه، تروما (زخم ناشی از استرس، دود و سوختگی)، چین و چروک، چشم های پف کرده، ضزبه ناگهانی تیغ، چاقو و …، سلولیت، علائم کششی پوست، سرطان پوست،  رنگدانه های تکه تکه شده، کک و مک، خال های سنی، جای زخم و شکاف و….

گروه دوم : محافظت پوست از عوامل مختلف است که شامل محافظت و مراقبت از:

اشعه فرابنفس، اشعه فروسرخ، باد، گرمای عمومی، مواد شیمیایی، سرما، آلودگی و حشرات

به همین منظور محصولات مراقبتی و بهداشت پوست دست و صورت تهیه شده اند. این محصولات آرایشی و مراقبتی خاصیت دارویی و شبه درمانی دارند.

در گروه محصولات مراقبت از پوست برای بهداشت پوست دست و صورت با انواع محصولات برخورد می کنیم. محصولاتی که به نوعی شبیه به کرم های آرایشی یا کرم بهداشتی تولید شده اند. انواع لایه بردار پوست صورت، نرم کننده ها، لوسیون ها و کرم های ضد آفتاب، کرم مخصوص دور چشم، مرطوب ‌کننده ‌ها تنها بخشی از محصولات متنوع در گروه بهداشت پوست هستند. آنچه اهمیت دارد این است که در این تنوع محصول باید بهترین نمونه را متناسب با پوست خود انتخاب کنید.

بهداشت پوست

محصولات بهداشتی برای پوست های چرب با پوست های حساس و آسیب پذیر با یکدیگر تفاوت دارد. نوع پوست هر شخص با دیگری متفاوت است و باید با شناخت صحیح از آن، محصولات مراقبتی متناسب با آن را انتخاب و به منظور بهداشت پوست صورت و دست از آن استفاده کرد.

شناخت انواع پوست

 هنگام خرید هر یک از این ترکیبات یا محصولات باید با پزشک متخصص پوست یا پزشک داروخانه مشورت کنید. در قسمت بعدی با برخی از مهم ترین نکات برای رعایت بهداشت پوست دست و صورت بیشتر آشنا می شوید.

رعایت بهداشت پوست با چند نکته ساده

استفاده از محصولات مراقبت از پوست، تنها یکی از متداولترین راهکارهایی است که به بهداشت پوست دست و صورت شما کمک می کند. قبل از اینکه این محصولات را خریداری کنید با چند راهکار ساده می‌توانید از پوست خود مراقبت کنید. پوست دست و صورت به مرور زمان و در اثر افزایش سن یا برخی از عوامل نظیر استرس یا خوردن خوراکی های آلرژی زا دچار چین و چروک یا تیرگی می شود، بنابراین تغییر سبک زندگی، ساده ترین راهکاری است که به بهداشت پوست دست و صورت شما کمک می کند.

نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در طول روز باعث شفاف شدن پوست صورت شما خواهد شد. اگر خوراکی هایی را مصرف کنید که سرشار از ویتامین ها و پروتئین ها هستند، مواد معدنی و املاح به بدن شما می رسد و سلول‌های پوستی همیشه شاداب خواهند بود.

تاثیر میوه بر پوست

 از مصرف غذاهای پرچرب خودداری کنید. میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید. ورزش کردن حتی ۳۰ دقیقه در طول روز، موجب شادابی شما می شود و به سلامت و بهداشت پوست کمک می کند. استفاده از کرم‌ ضدآفتاب برای محافظت از پوست خود را فراموش نکنید. بهترین کرم ضد آفتاب را با عدد SPF مناسب که تقریباً بین ۳۰ تا ۶۰ است، خریداری کنید.

کرم ضد آفتاب

سعی کنید پس از بیدار شدن از خواب هنگام صبح، صورت خود را با شوینده مناسب بشویید و همچنین در طول روز و پس از ورزش و فعالیت روزانه حتماً با یک تمیز کننده یا یک لوسیون، پوست صورت را تمیز کرده و بشویید تا آلودگی‌ها از منافذ پوست خارج شوند. برای خرید بهترین محصولات مراقبت از پوست و رعایت بهداشت پوست با کارشناس فروش در داروخانه صحبت کنید.

شوینده های پوست

پرتوهای مضر نور خورشید، آلودگی هوا، باکتری ها، چربی اضافه، سردی و خشکی هوا، گرمی و تعریق و….. می توانند سبب پیری زودرس و یا حتی بیماری های پوستی جبران ناپذیر و سرطان های پوستی شوند.

به این ترتیب استفاده ازمحصولات مراقبت از پوست نیاز اصلی و اساسی دنیای امروز می باشد. شما می توانید انواع محصولات مراقبت از پوست:
پاک کننده صورت، پوست دور چشم، ترمیم کننده پوست، ضد افتادگی پوست، روشن کننده پوست، ضد آفتاب، ضد جوش صورت، ضد چروک پوست، مرطوب کننده پوست، ضد خارش پوست، ضد عفونی کننده پوست، ماسک و اسکراب، ضد لک صورت و لایه بردار صورت
را در داروخانه آنلاین نسخه اول مشاهده و با آن ها بیشتر آشنا شوید.
فهرست