بهداشتی و آرایشی / بهداشت مو / شامپو / شامپو مخصوص کودکان

شامپو مخصوص کودکان

شامپو کودکان

شامپو مخصوص کودکان:

شامپو مخصوص کودکان برای شستشوی موی کودکان استفاده می شود.

این محصولات دارای مواد غیر یونی هستند که ملایم تر اند و سبب تحریک چشم نمی شوند‌.

شامپو مخصوص کودکان از این نظر متفاوت است که برای نوع خاصی از مو یا شرایط خاصی نیست بلکه برای اطمینان از آسیب نرساندن به کودک شما ساخته شده است.

پوست کودکان بسیار حساس است و بیشتر در معرض آسیب از مواد شیمیایی می باشد، پس لازم است که در انتخاب شامپو مناسب پوست کودکان دقت شود تا روغن های طبیعی محافظ پوست آن ها تا حد امکان دست نخورده بماند.

برخی از کودکان دارای پوست حساس هستند و ممکن است به مواد موجود در شامپو واکنش نشان دهند، برای جلوگیری از این اتفاق باید مواد تشکیل دهنده شامپو را در نظر گرفت.

سولفات ها ممکن است باعث تحریک پوست و چشم شوند پس باید توجه داشته باشید که شامپو انتخابی تا حد امکان دارای شوینده های ملایم باشد.

رنگ های آرایشی موجود در ترکیب شامپو ممکن است سبب ایجاد حساسیت در کودک شما شود.

به دنبال شامپو هابی برای کودک باشید که نرمی و درخشندگی طبیعی موی کودک را حفظ کند، وجود مواد رطوبت رسان در ترکیب شامپو به این امر کمک می کند.

معمولا شامپو هایی حاوی کره شی، روغن نارگیل، عصاره بابونه و … دارای خواص ضد تحریک پذیری و طراوت بخش برای کودکان هستند.

شامپو مخصوص کودکان همچنین باید حاوی مواد تقویت کننده، انواع ویتامین های مفید و انواع روغن های طبیعی از جمله روغن بادام، آرگان و… باشد.

گاهی والدین نگران ریزش موهای کودکانشان هستند و به دنبال راهی برای درمان آن می باشند از این رو استفاده از شامپو های مختلف را در برنامه خود قرار می دهند اما باید دانست که  نوزادان در چند ماه نخست  همه یا بخشی از موهای خود را از دست می دهند و مجددا موهای آن ها رشد می کند، به هر حال ریزش موی کودکان طبیعی است و نیاز به درمان خاصی ندارد.

محبوب ترین ویژگی که اکثر مادر ها برای تهیه شامپو مناسب کودکشان به دنبال آن هستند شامپو های ضد سوزش چشم است.

روند حمام کردن به خصوص شستشوی مو برای کودکان باید لذت بخش باشد، بنابراین باید توجه داشته باشید که مواد تشکیل دهنده شامپو کودک نباید با شامپو بزرگسالان برابر باشد زیرا موادی که به طور معمول در شامپو بزرگسالان استفاده می شود برای چشم کودک بسیار مضر و خطرناک است.

 

معرفی چند شامپو مخصوص کودکان:

شامپو بچه اسطوخودوس فیروز با داشتن عصاره اسطو خودوس و گلیسرین سبب بهبود پوست سر و همچنین حفظ رطوبت موها می شود.

شامپو سر و بدن کودک الیوکس علاوه بر داشتن شوینده های ملایم و مناسب پوست و موی کودک دارای ویتامین مورد نیاز پوست سر بوده و از ایجاد الکتریسته ساکن مو جلوگیری می کند.

شامپو بچه ضد شوره و قارچ ایروکس با داشتن عصاره های طبیعی و بدون حساسیت سبب کاهش پوسته پوسته شدن سر کودک یا شوره می شود.

“مشاهده انواع شامپو مخصوص کودکان  و ترکیبات تشکیل دهنده آن ها در سایت نسخه اول”

فهرست