ضد چروک پوست

کرم های ضد چروک پوست، بهترین محصولات برای از بین بردن چین و چروک ها و خطوط ریز روی پوست محسوب می شوند.

این کرم ها در بازار با حجم متفاوت و از انواع برندهای مختلف موجود هستند. تقریباً انواع کرم ضد چروک پوست برای افراد مختلف قابل استفاده است؛ به شرطی که دقیقاً کرم مناسب را متناسب با پوست خود انتخاب کنند. بهترین محصولات ضد چین و چروک پوست، خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی دارند و با ترمیم بخش آسیب دیده سلول های پوستی، موجب شادابی و جوانتر شدن این قسمت می شوند.

عوامل مختلفی باعث ایجاد چین و چروک ها روی پوست می‌شوند. افزایش سن، عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب و استرس و نگرانی روزانه، نمونه‌ای از مهمترین فاکتورهای موثر در چروک های پوست هستند. به مرور زمان، خطوط ریز روی پوست عمیق ‌تر می‌شوند و می ‌توانند به عارضه های پوستی منجر شوند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید هم به طور قوی بر روی پوست تاثیر می گذارد و می تواند باعث چروک ها و خطوط روی پوست شود. استفاده از بهترین کرم های ضد چروک پوست در این حالت توصیه می‌شود.

کرم های ضد چروک پوست، محصولاتی مرغوب و موثر هستند. در برخی موارد لازم است قبل از استفاده از کرم ضد چروک عموماً پوست را با شوینده های معمولی و ملایم شستشو داد. یک پاک کننده یا تمیز کننده پوست صورت از هر نظر این نیاز را برآورده می‌کند. برخی از محصولات مراقبت از پوست نظیر تونرها، محلول های مرطوب کننده و آبرسان، قبل از استفاده از کرم های ضد چروک پوست توصیه می شوند.

ضد چروک

عملکرد کرم های ضد چروک

  •  ظهور چین و چروک پوست را به تاخیر می اندازند.
  •  با آبرسانی و هیدراتاسیون (رساندن مایع یا همان آب به پوست یا بدن فرد) پوست به مرطوب کردن پوست و بازسازی آن کمک می کنند.
  •  باعث حذف لایه ی سلول های مرده پوست می شوند که سبب بهبود بافت پوست و درخشان تر شدن سطح پوست می شود.
  • با داشتن کلاژن به کاهش ظاهر چین وچروک پوست و شادابی و جوانی آن کمک می کنند و از تحلیل پوست جلوگیری می کنند.

مواد موثر کرم های ضد چروک

  •  آنتی اکسیدان ها که وظیفه محافظت از سلول ها را دارند و اثر تخریبی رادیکال های آزاد ( رادیکال های آزاد به سلول های پوستی آسیب وارد می کنند و سبب التهاب و افزایش ضرر نور خورشید و پیشرفت سرطان پوست می شوند) بر روی پوست را از بین می برند.
  • انواع مختلف ویتامین ها : ویتامین سی ، ویتامین آ، ویتامین بی که هر کدام نقش مهمی برای پوست ایفا می کنند.
  • ویتامین سی که خود یک آنتی اکسیدان قوی است و علاوه برخواص آنتی اکسیدانی، باعث تقویت سیستم ایمنی و بالا بردن میزان جذب آهن می شود. اشکال مختلف ویتامین سی خواص متفاوتی دارند مانند آسکوربیک اسید که به ساخته شدن کلاژن که قوی ترین بخش بافت پیوندی در بدن است کمک می کند. با افزایش سن، تنها شکل ویتامین سی در بدن پالمیتات آسکوربیل است. به همین دلیل نیاز به استفاده از کرم های ضد چین و چروک که حاوی اشکال مختلف ویتامین سی است. کرم ضد چروک سبب تحریک سنتز کلاژن و کاهش خطوط ریز و چین و چروک می شود و ظاهر پوست را بهبود می بخشد.
  • ویتامین آ که رتینول و رتینوئیدها از این دسته هستند و باعث بهبود جوش، رنگدانه های پوست، خطوط ریز، چین و چروک و بهبود بافت پوست می شود و همچنین آبرسانی به پوست را افزایش می دهد.
  • ویتامین بی ۳ یا نیاسین که از دست رفتن آب پوست راکاهش می دهد و الاستیته پوست را بهبود می بخشد. این ویتامین خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. سبب بهبود عملکرد سد دفاعی پوست، کاهش خطوط ریز، چین و چروک ها، کاهش قرمزی و کوچک کردن منافذ پوست می شود. احیا و بازسازی سلول ها و افزایش متابولیسم در پوست باعث یکنواختی و روشن شدن رنگ پوست می شود و چربی پوست را متعادل می کند.
  •  اسید هیالوورونیک
  • مواد محافظ در برابر خورشید
  •  هیدروکسی اسیدها( لایه بردارها) که باعث برداشتن لایه بالایی سلول های مرده و رشد سلول های جدید می شود.
  •  سلول های بنیادی که وظیفه آن ها بهبود تقسیم سلولی است.
  • کو انزیم کیو ۱۰ که سبب کاهش چروک اطراف چشم می شود.
  •  پپتیدها که بهبود زخم ها و خطوط ناشی از زایمان وچین و چروک را سبب می شوند. در واقع جزئی از ساختار سلول های پوست هستند که به نوسازی سلول ها منجر می شوند.
  • عصاره چای سبز و چای سیاه که خاصیت ضد التهابی وآنتی اکسیدانی دارند.
  • عصاره دانه انگور خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.

محصولات ضد چروک

 نکات مهم در خرید کرم های ضد چروک پوست

زمانی که تصمیم می‌گیرید یکی از کرم های ضد چروک پوست را خریداری کنید، در گام اول باید علت ایجاد چین و چروک را شناسایی کنید. برخی از افراد به دلیل کهولت سن یا دوره میانسالی دچار چین و چروک های خطوطی روی پوست خود شده اند که در این صورت از بهترین محصولات جوان کننده و برطرف کننده چروک های پوست باید استفاده نمایند. برخی از افراد در گروه سنی جوانان باز هم به چنین محصولاتی نیاز خواهند داشت. به طور مثال، کرم دور چشم می تواند چین و چروک های خطوط پوست این ناحیه را برطرف کند.

بهترین زمان برای استفاده از کرم های ضدچروک پوست، قبل از خواب شبانه است. این کرم ها را روی پوست خود استفاده کنید و صبح هنگام بیدار شدن از خواب صورت خود را با آب گرم شستشو دهید. برخی از این محصولات تأثیر قوی ‌تری دارند و ترکیباتی در ساختار آن  به کار رفته است که توانایی نفوذ به لایه های بیشتری از پوست را دارند.

در هر صورت برای خرید بهترین کرم ضد چروک پوست محصولات زیر را با دقت کامل مطالعه و ملاحظه کنید و پس از مشورت با پزشک متخصص یا دکتر داروخانه اقدام به خرید کرم ضد چروک موثر و مناسب پوست خود کنید.

فهرست