بهداشتی و آرایشی / بهداشت کودک

بهداشت کودک

رعایت بهداشت کودک، داشتن زندگی سالم

بهداشت کودک یعنی تمام راهکارهایی که کمک می کنند فرزند شاد و سالم تری داشته باشیم. تربیت خانواده همیشه آسان نیست. شما مشغول هستید و فرزندانتان نیز همینطور هستند. در مدت زمان کمی کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. امروزه بسیاری از کودکان دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. یک سبک زندگی سالم و فعال می­تواند به حفظ وزن کمک کند. همچنین می­تواند از مسائل بهداشتی مانند دیابت، بیماری­های قلبی، آسم و فشار خون بالا جلوگیری کند.

ایجاد عادت­های سالم در ابتدای امر بسیار مهم است. این موارد به شما کمک می­کند، تا در رعایت بهداشت کودک خود هوشمندانه عمل کنید. کودکان از والدین خود تقلید می­کنند، بنابراین مهم است که یک الگوی خوب باشید.

نکات ضروری در بهداشت کودک

۱- اطمینان حاصل کنید که همه واکسن­های کودک خود را در زمان خودش انجام داده اید

واکسن­ها بهترین راه برای جلوگیری از شیوع ۱۶ بیماری مختلف هستند و در طی همه گیری تعداد بچه­ هایی که واکسن­های مورد نیاز خود را به موقع دریافت می­کنند، کاهش چشمگیری داشته است. به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید، تا مطمئن شوید کودک شما همه واکسیناسیون­های مورد نیاز از جمله واکسن آنفلوانزا فصلی را انجام داده است. رعایت بهداشت کودک در این روزها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۲- شستن مناسب دست را به کودک خود بیاموزید

شستن دست یکی از مهم­ترین راه­هایی است که می­توانیم از شیوع بیماری در کلاس و جاهای دیگر جلوگیری کنیم. وقتی بچه ها با میکروب­ها در تماس هستند، می­توانند به راحتی آن میکروب­ها را پخش کنند، به خصوص اگر چشم­های خود را مالش دهند. پس از آن، فقط یک مسئله زمان است تا بقیه اعضای خانواده نیز بیمار شوند. اما شستن مکرر دست می­تواند به کند شدن این گسترش میکروب کمک کند.

علاوه بر این، شستن دست­ها، همراه با پوشیدن ماسک و فاصله اجتماعی، بهترین راه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است. خانواده­ها باید در رابطه با بهداشت کودک به آن­ها آموزش دهند. با آموزش چگونگی شستن صحیح دست­ها به بچه­ ها و به خصوص شستن بعد از دمیدن بینی، استفاده از حمام و قبل از غذا خوردن، می­توانید به آن­ها کمک کنید، تا خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهند.

۳- به کودک خود عادت­های سالم را بیاموزید

آیا کودک شما از اهمیت عادات سالم برای جلوگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت­ها آگاه است؟

عادات سالم شامل یادآوری عدم لمس چشم ها یا عدم به اشتراک گذاری وسایل شخصی با دوستان است. بچه ­ها باید یاد بگیرند که وقتی مدرسه هستند ماسک صورت خود را به اشتراک نگذارند، یا با آن­ها بازی نکنند.

چه بچه­ ها به صورت حضوری به مدرسه می­روند، چه به صورت آنلاین یاد می­گیرند یا به صورت ترکیبی مشغول یادگیری هستند، باز هم مهم است که آن­ها در مورد عادت­های سالم مانند شستن مرتب دست و جلوگیری از لمس صورت خود، تجدید نظر کنند. تمام این نکات بهداشت کودک به تربیت خانواده بستگی دارد.

برای خرید بهترین محصولات مربوط به بهداشت کودک می توانید از قسمت فروشگاهی داروخانه آنلاین اقدام کنید.

فهرست