بهداشتی و آرایشی / بهداشت کودک / خمیر دندان کودک

خمیردندان کودک

نکات مهم در انتخاب خمیردندان کودک که نمی‌دانستید!

بهترین خمیردندان کودک کدام است؟

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، حتماً برای پیدا کردن خمیردندان مناسب برای کودک خود دغدغه دارید. همچنین ممکن است در ایجاد عادت مسواک زدن در کودکتان دچار مشکلاتی شده باشید. باید گفت که پیدا کردن خمیردندان مناسب برای کودک چندان هم سخت نیست. کلید کار این است که خمیر دندانی را پیدا کنید که فرزند شما از آن خوشش بیاید و در عین حال استاندارد‌های بهداشتی و پزشکی را هم داشته باشد.

به عقیده دندانپزشکان، ایجاد عادت مراقبت از دهان و دندان از سنین بسیار پایین شروع می‌شود. در این فرایند، باید از کودک تان بخواهید که خودش خمیر دندان مورد علاقه اش را انتخاب کند. انواع گوناگون خمیر دندان مخصوص کودکان از طعم ‌های جالبی برخوردار هستند که کودکان بیشتر می ‌پسندند. طبیعی است که کودکان خمیر دندان های زیادی را امتحان کنند تا زمانی که بالاخره خمیر دندان کودک، محصول مورد علاقه خود را پیدا کنند.

ارتباط سن کودک با انتخاب خمیر دندان

در هنگام خرید خمیر دندان کودک، لیبیل یا همان برچسب محصول را به دقت بخوانید. به این صورت می‌توانید مطمئن شوید که خمیر دندان مورد نظر شما برای سن کودک تان مناسب است یا خیر. کودکان زیر ۳ سال نباید از خمیر دندان ‌های حاوی فلوراید استفاده کنند. زیرا امکان دارد که مقداری از خمیر دندان را ببلعند. اگر کودک شما زیر ۳ سال دارد، در جستجوی یک خمیر دندان مخصوص کودک بدون فلوراید باشید.

خمیر دندان ‌های حاوی فلوراید برای کودکان بین سنین ۳ تا ۸ سالگی مناسب هستند. اما حتی در این سنین نیز کودک شما باید حتماً از خمیر دندان کودک استفاده کند. چرا که خمیر دندان‌ های مخصوص بزرگ سالان حاوی مواد ترکیباتی هستند که ممکن است به دندان‌ های در حال رشد کودک، صدمه وارد کنند.

هر چه از سن پایین تری به کودک خود کمک کنید که عادات مثبت گوناگون را در خود رشد دهد، نتیجه بهتری خواهید دید. زمانی که از سنین پایین، خمیر دندان مناسبی برای فرزند خود پیدا می‌کنید، در واقع به او در ایجاد عادت مسواک زدن کمک می‌کنید. این عادت مثبت در ادامه زندگی نیز همراه او خواهد بود. اگر مایل هستید که فرزند شما کمتر مجبور شود به دندان پزشک مراجعه کند، بهتر است که از سنین بسیار پایین برای پیدا کردن خمیر دندان کودک مناسب اقدام کنید.

اهمیت خرید خمیر دندان کودک

سلامت دهان و دندان، سلامت بدن را نیز به طور کلی بهبود خواهد داد. شاید فکرش را هم نمی‌کردید که انتخاب خمیر دندان مناسب  برای فرزند تان، تا این حد اهمیت داشته باشد! شما با کمک به فرزندتان در انتخاب خمیر دندان کودک مناسب، او را به مسواک زدن تشویق می‌کنید. عادت مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان نیز به نوبه خود، تاثیر شگرفی بر سلامت کلی بدن خواهد داشت.

از میان محصولات متنوع زیر می توانید بهترین خمیر دندان کودک را برای فرزندان خود سفارش دهید.

بررسی ویژگی های مناسب ترین خمیردندان کودک

مسواک زدن یکی از کارهایی است که می توان برای بهداشت دهان و دندان انجام داد و بهتر است که این کار از دوران کودکی آغاز شود تا از پوسیدگی دندان ها در بزرگسالی جلوگیری شود و یا حداقل میزان آن کاهش یابد، حال انتخاب یک خمیردندان کودک مناسب و بدون ضرر می تواند مهم...

فهرست