شامپو مو کودک

راهنمای انتخاب شامپو بچه

داشتن آگاهی لازم از شامپو مو کودک به عنوان شو‌ینده‌های مناسب برای استحمام فرزندان، به انتخاب بهتر آن‌ها کمک خواهد کرد. مادران ایرانی به بهداشت و سلامت فرزندان خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. انواع شامپو بچه به لحاظ فرمولاسیون، معمولا دارای نرم‌ کننده ‌ها و پاک ‌کننده ‌ها هستند. در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در این ‌باره خواهید خواند.

بهترین شامپو برای فرزند من کدام است؟

شاید این سوال به ذهن شما نیز خطور کرده باشد که برای فرزند خود از چه شامپویی استفاده کنید؟ برخی از شامپوهایی که برای کودک ساخته می‌شوند، دارای مواد حساسیت‌زا هستند. اگر فرزند شما دارای پوستی حساس است، شامپو مو کودک که حاوی عطرها، سویا، لبنیات و گلوتن نباشد، گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین برخی از شامپوها دارای الکل و مواد صابونی هستند. این شامپوها نیز برای پوست‌های حساس مناسب نیستند.

سوزش چشم برای نوزادن از عوارض استفاده از برخی شامپوها است. اگر می‌خواهید فرزند شما حین استحمام دچار سوزش چشم نشود، بهترین گزینه برای نوزادان، استفاده از شامپوهای بدون اشک (tear free) است.

قیمت شامپو مو کودک

قیمت شامپو مو کودک در کشور، از سه هزار تومان شروع می‌شود و معمولاً بسته به کیفیت محصول، در قیمت ‌های مختلفی عرضه می‌شود. حتی برخی از برندها تا قیمت ۵۰۰ هزار تومان نیز در بازار وجود دارند. هر چند برای خرید شامپو بچه برای فرزند خود لازم نیست تا این حد هزینه کنید و با قیمت ‌های متوسط می‌توان شامپوهای مناسبی خرید.

مواد مضر موجود در شامپو بچه کدامند؟

به هرحال، مواد شوینده با استفاده از ترکیبات شیمیایی ساختته می‌شوند که گاه ممکن است مضر باشند. هنگام خرید شامپو بچه ترکیبات آن را به دقت بخوانید. در ساخت برخی از شامپو مو کودک، از ترکیبات مضری استفاده می‌شود که در اینجا به برخی اشاره می‌کنیم:

  • فرمالدهید: شامپویی که می‌خرید باید فاقد فرمالدهید باشد. این ماده شیمیایی به عنوان نگهدارنده در شامپو موی کودک استفاده می‌شود. فرمالدهید از مواد شیمیایی است که به راحتی جذب پوست می‌شود.
  • پارابن: پارابن از جمله نگهدارنده‌هایی است که علاوه بر شامپو بچه، در ترکیبات محصولات بهداشتی که برای بزرگسالان نیز تولید می‌شوند، یافت می‌شود. این ماده شیمیایی عوارضی مانند، سرطان، اختلالات غدد درون‌ریز و حساسیت‌‌های پوستی را به همراه دارد.
  • دی اکسان: این ماده شیمیایی ممکن است در شامپوهای بدون اشک وجود داشته باشد. این آلاینده به داخل پوست نفوذ کرده و موجب سرطان و آسیب به کبد و کلیه می‌شود.
  • عطر و فتالات: هرچند ممکن است با استفاده از شامپوهای معطر از بوی خوش فرزندتان، لذت ببرید، اما باید توجه داشته باشید که این عطرها ممکن است دارای فتالات باشند. فتالات در صورت وجود در عطرها، روی شامپو درج نمی‌شود.

نظافت و بهداشت کودک برای حفظ سلامت خود او است. حال اگر انتخاب شامپوهای مو برای کودک، آگاهانه صورت نگیرد، ممکن است منجر به بروز مشکلات ناخواسته شود. در این مقاله سعی کردیم به شما در انتخاب شامپو موی کودک کمک کنیم. برای خرید بهترین شامپو بچه می توانید از قسمت زیر، محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید.

نکات قابل توجه در انتخاب شامپوی موی کودک

نکات قابل توجه در انتخاب شامپوی موی کودک سال‌هاست که محصولات متنوع شست و شو توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده‌اند. یکسری از محصولاتی که حتی بزرگسالان هم به آن علاقمند هستند، محصولات شست و شوی مخصوص کودکان است. تولیداتی مانند شامپوی موی کودک، محصولات پوستی و غیره که هر کدام به طور...

فهرست