درد دندان

دندان درد، اغلب نتیجه پوسیدگی یا التهاب مغز دندان است.البته التهاب لثه، اختلال مفصل گیجگاهی-فکی و فشار سینوس ها هم می تواند به صورت دندان درد بروز نماید.

بدیهی است که ابتدا باید علت زمینه ای ایجاد دندان درد توسط دندانپزشک شناسایی و سپس درمان مناسب در پیش گرفته شود؛ اما تا انجام این کار، راه حل هایی برای آرام کردن درد دندان وجود دارد.

? در طب سنتی ما برای تسکین درد دندان، استفاده از گیاهان دارویی متعددی توصیه شده است که آنها را می توان به تنهایی یا به همراه سایر گیاهانی که برای بهداشت دهان و دندان مفید هستند به کار برد. از این گیاهان دارویی می توان به: مرزه، میخک، دارچین، هل، مسواک، بومادران و نعناع فلفلی اشاره کرد. خوشبختانه در کشور ما شرکت های داروسازی، این گیاهان دارویی مفید را به صورت فرآورده های موضعی دهانی در اختیار ما قرار داده اند که آنها را معرفی می کنیم.

امروزه این گیاهان دارویی با روش های علمی شناسایی، جمع آوری و عصاره گیری شده و به منظور سهولت مصرف ما، توسط شرکت های داروسازی به شکل های دارویی رایج ساخته شده اند.

☘️  دهانشویه گیاهی  DENTOL  به شکل قطره، از اسانس گیاه مرزه ساخته شده است. این دارو به عنوان تسکین دهنده موقت درد دندان به کار می‌رود.

☘️  داروی گیاهی DENTAFORT PLUS که به صورت ژل موضعی ساخته می شود، حاوی اسانس نعناع فلفلی و اسانس میخک است و به عنوان تسکین دهنده موقت درد دندان به کار می‌رود.

☘️  داروی گیاهی PERSICA، از ترکیب عصاره هیدروالکلی گیاه مسواک ، بومادران و نعناع تهیه شده است و به صورت قطره دهانشویه به منظور پیشگیری از  پوسیدگی و تشکیل جرم روی دندان ها، خونریزی و امراض لثه و به عنوان ضدعفونی کننده دهان و مسکن درد دندان و لثه مصرف می شود.

فهرست