صابون کودک

نکات مهمی که در هنگام انتخاب صابون کودک باید در نظر بگیرید.

انتخاب بهترین مارک صابون کودک مناسب ممکن است کمی دشوار باشد. کودکان پوست بسیار حساسی دارند. به همین دلیل به والدین توصیه می­شود صابون­هایی را انتخاب کنند که در ساخت آن­ها از مواد و ترکیبات طبیعی و سازگار با پوست کودک استفاده شده است.

تنوع صابون­های مخصوص کودکان باعث شده است تا والدین در هنگام انتخاب یک صابون برای کودک خود دچار سردرگمی شوند و نتوانند یک صابون مناسب را تهیه کنند. به همین دلیل در ادامه مطلب، فاکتورهای مهمی را مورد بررسی قرار می­دهیم که در هنگام انتخاب یک صابون مخصوص کودک باید به آن توجه داشته باشید.

نکات مهم در خرید صابون کودک

۱-شرایط پوست کودک

وضعیت پوست کودک اولین نکته­ای است که در هنگام خرید صابون­ کودک باید در نظر داشته باشید. اکثر نوزادان در هنگام تولد از پوست سالمی برخوردار هستند. به همین دلیل برای شست­وشوی پوست کودک بهتر است از صابون­هایی با ترکیبات گیاهی استفاده شود.

در صورتی که کودک دچار مشکلات پوستی نظیر اگزما و … است بهتر است مطابق با دستور پزشک از یک صابون مناسب استفاده شود.

۲-PH صابون

PH صابون تاثیر زیادی بر روی پوست کودکان می­گذارد. به همین دلیل باید سعی کنید یک ماده شوینده خنثی برای کودک انتخاب کنید. بدین منظور صابون کودک باید عاری از هرگونه مواد اسیدی و یا قلیایی باشد.

با رشد کودک یک لایه محافظ بر روی پوست آن­ها ایجاد می­شود. این لایه محافظ مانع رشد باکتری و میکروب­ها بر روی پوست کودک می­شود. در صورتی که صابون مورد استفاده کودک، PH نامناسبی داشته باشد این لایه محافظ از بین می­رود. بر این اساس به شدت توصیه می­شود از صابون­هایی با PH خنثی برای شست­وشوی کودک استفاده شود تا این لایه محافظتی پوست به خطر نیفتد.

۳-عطر صابون کودک

همه افراد بوهای خوش و شیرین را دوست دارند. اما زمانی که بحث مراقبت از کودک باشد بهتر است صابون هایی بدون عطر و بو را مورد استفاده قرار دهید.

باید به این نکته دقت داشته باشید که صابون کودک، عطردار، به وسیله مواد شیمیایی ساخته می­شوند و علت عطر و بوی آن­ها در واقع همین مواد شیمیایی است. از طرف دیگر پوست کودکان به دلیل حساس بودن تمامی مواد شیمیایی که با آن برخورد می­کند را به خود جذب می­کند. این امر به مرور زمان باعث تحریک پوست کودک و ایجاد مشکلات پوستی در او می­شود.

صابون کودک، برند مورد نظر را به خوبی بررسی و ارزیابی کنید

بهتر است قبل از انتخاب صابون کودک به دقت آن را بررسی کنید. برای این کار در هنگام خرید به برچسب آن­ها دقت کنید و مطمئن شوید که صابون مورد نظر مخصوص کودکان تولید شده است.

شرکت­هایی که محصولات بهداشتی کودکان را تولید می­کنند، معمولاً تمامی محصولات را تحت آزمایش بالینی قرار می­دهند و بدین وسیله از امنیت محصولات خود مطمئن می­شوند. به همین دلیل توصیه می­شود یک برند صابون مخصوص کودک را انتخاب کنید که قبلاً توسط دوستان و آشنایان شما مصرف شده و مورد تائید است.

برای خرید بهترین صابون کودک، صابون فیروز کودک می توانید از منوی اصلی زیر اقدام کنید یا با کارشناس داروخانه مشورت نمایید.

فهرست