پنکیک صورت یکی از انواع لوازم آرایشی است

که در راستای استفاده از کانسیلر یا کرم پودر آرایشی می‌توان از آن برای زیباتر کردن آرایش صورت استفاده کرد. اینکه در انتخاب پنکیک آرایشی به چه نکاتی توجه کنید یا کدام یک از انواع موجود در بازار را خریداری کنید، موضوعی است که بارها در مقالات آرایشی و بهداشتی به آن پرداخته ایم. در این قسمت هم درباره نکات مهم در خرید پنکیک صورت و اهمیت آن در آرایش چهره صحبت خواهیم کرد.

انواع لوازم آرایشی نظیر پنکیک صورت یا کرم پودر آرایشی برای پوشاندن چین و چروک های صورت، آثار لکه، تیرگی یا جوش روی پوست بسیار مناسب است. بهترین لوازم آرایشی که به عنوان کرم های پایه روی پوست مصرف می شوند باید ماندگارتر باشند و در برابر تعریق و رطوبت هم مقاومت خوبی داشته باشند.

پوست افراد از نظر ماهیت طبیعی با یکدیگر متفاوت است. برخی پوست خشک دارند و پوست تعدادی دیگر چرب یا معمولی می باشد. برای انواع مختلف پوست باید از انواع پنکیک صورت استفاده کرد. سعی کنید از پنکیک هایی استفاده کنید که قیمت مناسب تری دارند. هرگز قیمت ‌های بسیار ارزان، شما را فریب ندهد؛ چرا که ممکن است برای تولید این پنکیک های آرایشی، مواد نامرغوب به کار رفته باشد و برای پوست شما آسیب ها و صدماتی را به وجود بیاورد.

چگونه بهترین پنکیک صورت را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب و خرید بهترین پنکیک صورت توجه کنید که چه مدت قرار است از آن برای آرایش صورت استفاده کنید. برای آرایش های روزانه و کوتاه مدت که پس از گذشت مدت زمان کمتری باید صورت خود را بشویید، می‌توانید از پنکیک هایی استفاده کنید که ماندگاری کمتری دارند و لایه سبک تری را روی پوست شما ایجاد می کنند. برای آرایش های غلیظ یا آرایش عروس و آرایش مخصوص مراسم، بهتر است از پنکیک صورت با ماندگاری بالاتر استفاده کنید.

افرادی که پوست حساس یا پوست مستعد به جوش و آکنه دارند باید پنکیک صورت را با احتیاط بیشتری انتخاب کنند. این افراد قبل از اینکه پنکیک آرایشی یا کرم پودر بخرند، بهتر است خرید کرم های ضد آفتاب حاوی رنگدانه و با قابلیت پوشش دهی مناسب روی پوست را امتحان کنند. پس از آن، استفاده از پنکیک آرایشی با راهنمایی پزشک متخصص یا آرایشگر، امکان پذیر است.

بهترین ابزار برای پنکیک صورت، استفاده از پد آرایشی است. پنکیک های آرایشی صورت در طیف رنگی روشن یا تیره، صورتی، برنزه، نارنجی مایل به قهوه ای و نظایر اینها در بازار وجود دارد. برای هر یک از انواع پوست ها با رنگ تیره یا روشن، پنکیک های آرایشی خاصی را باید استفاده کرد. به دنبال پنکیک های آرایشی باشید که پایه گیاهی داشته و برای پوست، هیچ حساسیت ایجاد نمی ‌کنند. برای خرید بهترین پنکیک آرایشی می توانید با کارشناس فروش در داروخانه صحبت کنید.

نکاتی که برای استفاده از پنکیک آرایشی باید بدانید

پنکیک آرایشی نوعی از محبوب ترین لوازم آرایشی پایه با خاصیت ظاهری غلیظ، سنگین، روغنی و موم مانند است که پوشش زیادی را روی صورت فراهم می کند. پنکیک، در واقع پوشش بسیار بیشتری نسبت به آرایش های معمولی با استفاده از انواع کرم های آرایشی را فراهم می کند، بنابراین اغلب فقط برای اجراهای...

فهرست