کرم کودک

چرا باید از کرم کودک استفاده کنیم؟

پوست کودکان بسیار حساس است و نیاز به محافظت دارد. استفاده از انواع کرم کودک می‌تواند به محافظت از پوست کودک کمک کند. علاوه بر این استفاده از کرم و لوسیون به حفظ رطوبت پوست کودک کمک می‌کند.
کرم­ های ضد آفتاب با دارا بودن SPF می‌توانند از پوست کودک در برابر اشعه خورشید محافظت کنند. همچنین لوسیون‌ها برای پوست کودک مناسب هستند زیرا به حفظ رطوبت پوست کودک کمک می‌کنند.

برای محافظت از پوست کودکان باید از کرم کودک استفاده شود. بیشتر والدین برای خرید یک کرم مناسب به دنبال محصولاتی طبیعی و بهداشتی هستند. گاهی اوقات این سوال برای والدین ایجاد می‌شود که استفاده از کرم برای کودکان بهتر است یا لوسیون؟ تفاوت بین کرم و لوسیون برای کودکان چیست؟

در پاسخ به این سوال‌ها باید بگوییم تفاوت لوسیون و کرم در مقدار آب و چربی آن‌ها است. لوسیون از چربی کمتری برخوردار است و آب بیشتری دارد به همین دلیل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد. در عوض، کرم‌ ها چربی بیشتری دارند و روی پوست احساس سنگینی ایجاد می‌کنند. به دلیل سبک بودن لوسیون برخی والدین استفاده از آن را نسبت به کرم کودک ترجیح می‌دهند.

کرم کودک چه کاربردی دارد؟

کرم کودک از آب و مقداری چربی یا روغن تشکیل شده­ است و برای محافظت پوست کودک در برابر خشکی استفاده می‌شود. کرم ‌های کودک بیشتر در منطقه گونه ­ها، زانوها، آرنج و بینی استفاده می­شوند. یکی از کرم ‌هایی که برای کودکان استفاده می‌شود کرم ضد آفتاب کودک است که برای محافظت از پوست کودک در برابر اشعه آفتاب استفاده می‌شود.

کرم کودک باید چه ویژگی هایی داشته ‌باشد؟

پوست کودکان بسیار حساس­تر از پوست بزرگسالان است به همین دلیل در انتخاب کرم برای کودکان باید هوشیار باشید. مهم ‌ترین ویژگی ‌هایی که کرم کودک باید داشته­باشد عبارتند از:

  • کرم‌های کودک باید به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک کنند.
  • این کرم ‌ها باید چربی کمتری داشته‌ باشند تا به راحتی جذب پوست شوند.
  • کرم ‌ها باید دارای PH مناسب باشند.
  • کرم کودک باید ضد حساسیت و ضد آلرژیک باشند.
  • کرم ­های کودک باید تعادل لیپیدهای بدن را حفظ کنند.
  • کرم کودک باید از پوست در برابر خشک شدن محافظت کنند.
  • کرم‌ های کودک باید از نظر بالینی مورد آزمایش قرار گرفته و تایید شده باشند.
  • کرم کودک باید عاری از مواد مضر و شیمیایی باشند.

مراحل استفاده کرم روی صورت کودک

۱) برای استفاده کرم کودک، ابتدا پوست صورت کودک را با یک صابون بشویید. قبل از زدن هر نوع کرم، پوست باید تمیز شود. برای شستشوی پوست کودک از صابون‌های مخصوص کودکان استفاده کنید.

۲) بعد از شستشو و پاکسازی، صورت کودک را با حوله نرم خشک کنید.

۳) بعد از اینکه پوست کاملاً خشک شد، مقداری از کرم کودک را روی انگشتان خود بریزید و روی صورت کودک پخش کنید.

۴) کرم‌های ضدآفتاب را چند ساعت یک بار تمدید کنید.

۵) در صورتی‌که کودک در حال شنا و آب بازی باشد، کرم‌ها باید در فواصل کوتاه تری تمدید شوند.

به دلیل حساسیت و لطافت پوست کودک هنگام خرید کرم کودک توجه کنید که کرم فاقد مواد مضر برای کودکان باشد. کودکان زیر ۶ ماه پوست بسیار حساسی دارند بهتر است قبل از ۶ ماهگی از کرم برای کودکان استفاده نشود.

برای خرید بهترین کرم کودک یا مشاوره خرید می توانید از طریق کارشناس فروش در داروخانه اقدام کنید. از میان محصولات زیر، بهترین نمونه را برای فرزند خود انتخاب نمایید.

ویژگی های کرم مرطوب کننده کودک و نکاتی برای خرید آن

شما برای خرید کرم مرطوب کننده کودک باید به ویژگی های آن دقت بسیار زیادی داشته باشید تا خرید مناسبی انجام دهید. در واقع پوست کودکان با افراد بزرگسال تفاوت های بسیار زیادی دارد و بر همین اساس باید به بافت تشکیل دهنده کرم توجه نمایید. خشکی پوست یکی از مهمترین و اصلی ترین مشکلاتی...

فهرست