خط چشم یکی از متداول ترین و پرمصرف ترین لوازم آرایشی چشم 

استفاده از خط چشم فوت و فن های خاص خودش را دارد. اگر به طور اصولی و صحیح از این لوازم آرایشی استفاده کنید، نه تنها ظاهر چشمان شما زیباتر می شود، بلکه می توانید تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید. مثلاً چشم های باریک تر و کوچکتر را با خط چشم، بزرگتر نشان می ‌دهید. برعکس این مسئله هم وجود دارد. افرادی که چشمان درشت تر دارند با تکنیک های کشیدن خط چشم می‌توانند آرایش چشم ها را زیباتر انجام دهند، به طوری که چشمان آنها بزرگتر از حد معمول دیده نشود.

انواع خط چشم در حالت های مدادی، خط چشم مایع و خط چشم ماژیکی وجود دارد. استفاده از هر کدام بسته به مهارت هایی که شما در کشیدن خط چشم دارید امکان پذیر است. اگر مبتدی هستید، خط چشم مدادی را امتحان کنید اما اگر در این کار تجربه و مهارت دارید می توانید از خط چشم مایع بهره بگیرید. قبل از اینکه آرایش چشم ها را شروع کنید، از انواع کرم های پایه آرایشی یا کانسیلر در اطراف چشم ها هم می توانید استفاده کنید. این کار هم فوت و فن هایی دارد که در بخش مقالات آرایشی و بهداشتی به طور کامل به آن پرداخته ایم.

 کدام یک از انواع خط چشم برای ما مناسب تر است؟

استفاده از انواع خط چشم با توجه به سلیقه فرد در انتخاب مدل آرایشی امکان پذیر است. بستگی به این دارد که شما چقدر در استفاده از این لوازم آرایشی مهارت دارید. برای آرایشگرها معمولاً خط چشم ماژیکی یا خط چشم مایع توصیه می شود. این خط چشم ها معمولاً ماندگاری بالاتری  داشته و اکثر محصولات، قابلیت ضد آب بودن را در خود دارند. قبل از اینکه یکی از انواع خط چشم را استفاده کنید مطمئن شوید که برای چشمان شما حساسیت ایجاد نمی‌کنند. خط چشم های مدادی، ماندگاری کمتری دارند و تقریباً در طول روز باید آنها را تمدید کنید.

در میان انواع خط چشم در بازار، مدل هایی هم وجود دارد که خط چشم رنگی محسوب می شوند. این نوع لوازم آرایش برای آرایش های خاص، مجالس یا آرایش عروس مناسب است. اگر مدت زمان زیادی می خواهید خط چشم در آرایش شما باقی بماند از انواع ضد آب آن استفاده نماید. این محصولات برای مراسم طولانی مدت توصیه می‌شود. اما اگر برای آرایش روزانه یا خروج از خانه در چند ساعت کوتاه نیاز دارید، خط چشم های مدادی معمولی را توصیه می کنیم. برای خرید انواع خط چشم، بهتر است با آرایشگر خود مشورت کنید و محصولات را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.

نکات مهم در خرید و کشیدن خط چشم؛ خانم ها بخوانند….

اگر بیشترین زمان طول روز را صرف یاد گرفتن ترفند کشیدن خط چشم کرده ‌اید و تلاش های شما هنوز به ثمر نرسیده است، این مطلب برای شما مناسب خواهد بود! شاید هم هنگام خرید بهترین مارک خط چشم در گروه لوازم آرایشی، با مشکلات و چالش‌ هایی روبرو هستید؛ باز هم مطالعه این مطلب را...

فهرست