بهداشتی و آرایشی / بهداشت مو / شامپو / شامپو حجم دهنده مو

شامپو حجم دهنده مو

شامپو حجم دهنده

بسیاری از افراد دارای موهای نازک و کم حجم هستند. دلایل مختلف مثل ژنتیک، سبک زندگی، تغذیه، آب و هوا و… سبب بروز نازکی و کم حجمی مو ها می شوند.

این باور درست است که درصد زیادی از جنس و حالت موهای شما به ژنتیک وابسته است، اما عوامل محیطی بسیاری در ریزش و نازکی موها موثرند.

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که حجیم بودن موها به زیباییشان افزوده و سبب افزایش اعتماد به نفس و رضایت آن ها می شود.

بیشتر شکایت افراد در رابطه با موهایشان این است که به مرور زمان حجم موهایشان کم شده و در نتیجه زیبایی موهایشان از دست  رفته است.

به طور طبیعی موهای نازک یا ریز، اسید آمینه های کمتری نسبت به موهای ضخیم دارند. به دلیل اینکه به طور منظم از محصولات مختلف استفاده می شود آمینو اسید های با ارزش از روی مو برداشته شده و آن هارا بی روح و نازک می کند.

حالت دادن موهای نازک دشوارتر است و به همین دلیل موها حساس تر بوده و به راحتی الکتریسته ساکن را جذب کرده همچنین مانع به هم چسبیدگی موها می شود.

گاهی برخی از افراد برای جبران کم حجمی موهای خود دست به روش هایی از جمله: اکستنشن مو یا کلاه گیس می زنند که این راه حل اساسی نیست و حتی ممکن است آسیب های جدی تری به موی شما وارد کند.

راه حل مناسب برای افزایش حجم و زیبایی موها استفاده از شامپو های حجم دهنده است.

شامپو های حجم دهنده به پاکسازی مو کمک کرده و باعث می شوند تا تجمع محصول، روغن های طبیعی و ناخالصی هایی که ممکن است موها را سنگین کند کاهش پیدا کرده و در نهایت باعث حجیم تر شدن  موها می شوند.

تاثیر بیشتر این شامپوها روی موهایی که به طور طبیعی نازک هستند بیشتر مشاهده می شود.

اکثر شامپو های حجم دهنده موهارا تقویت کرده و بدون آسیب به آنها تارهای مو را ضخیم و خوش حالت می کنند.

شناسایی و شناخت ترکیبات حجم دهنده و تقویت کننده مو که در این نوع شامپو ها مورد استفاده قرار گرفته است از اهمیت بالایی برخوردار است، ما در این سایت به شما کمک می کنیم که شامپو مفید و مناسب موهای خود را انتخاب کنید.

 

ترکیبات موثر در شامپو های حجم دهنده:

برخی از مرطوب کننده ها و مواد غیر روغنی سبب جذب رطوبت از محیط می شوند، این مواد به تورم ساقه های مو کمک کرده تا در ظاهر موهای پرتر و ضخیم تری مشاهده شود.

پنتنول یکی از این مواد است که دارای خاصیت رطوبت دهی می باشد.

پروتئین گندم یکی از رایج ترین مواد تشکیل دهنده است که با خاصیت حفظ رطوبت و تشکیل لایه سبب ترمیم موهای آسیب دیده شده و در نهایت شادابی و حالت دهی موها را به دنبال دارد.

پروتئین برنج به تقویت و گسترش قطر ساقه مو کمک کرده تا ظاهر ضخیم تری به دست آورد.

 

یکی از علت های نازکی و سستی مو تضعیف ریشه مو و نرسیدن مواد مغذی کافی مورد نیاز برای رشد آنها می باشد.

یکی از راه حل های جبران این مشکل استفاده از تونیک های تقویتی مو می باشد که سبب تقویت فولیکول مو و بهبود انعطاف پذیری آن می شود، اما اگر هدف شما حجیم تر شدن و پرپشت شدن ظاهری موهایتان است استفاده از شامپو های حجم دهنده پیشنهاد می شود.

 

معرفی چند شامپو حجم دهنده:

شامپو حجم دهنده سینره با داشتن مواد رطوبت رسان مانع از آسیب دیدگی و نازکی موها شده و همچنین حجم دهندگی مو را به دنبال دارد.

شامپو اویدرم مناسب موهای نازک و کم حجم بوده و با داشتن مواد موثر در ترکیب خود مانع از ایجاد الکتریسته ساکن مو و درنتیجه چسبندگی آنها به کف سر می شود.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش هگور سبب تقویت پوست و مو شده و از ریزش موی سر و در نتیجه کم حجم شدن آنها جلوگیری می کند.

 

در این قسمت از سایت شما می توانید از انواع شامپو حجم دهنده و ترکیبات موجود در آن آگاه شده و شامپو مناسب موهای خود را انتخاب کنید.

آشنایی با انواع شامپو حجم دهنده مو

آشنایی با انواع شامپو حجم دهنده مو انتخاب یک شامپو معمولی به عنوان بهترین مارک شامپو کار سختی است، حال اگر موهایمان دارای شرایط خاصی مانند چرب، خشک، نازک و … باشند، انتخاب سخت تر می شود و باید شامپویی مخصوص و متناسب با موهایمان را استفاده کنیم که ما در این مقاله به معرفی...

فهرست