شامپو گیاهی

شامپو گیاهی

از نظر تاریخی مردم در گذشته برای تمیز کردن پوست سر و تهیه محلول های موثر، فرآورده های گیاهی همچون انگور فرنگی خشک، آملا و … را استخراج می کردند که هنور هم تعدادی از این مواد  در شامپوها به کار گرفته می شود.

بسیاری از افراد دارای موهای حساس و نازک هستند و با استفاده مداوم از شامپو های مختلف با شوینده های قوی و یا مواد شیمیایی مانند رنگ مو راغب به استفاده از شامپو های گیاهی دارای سورفکتانت های ملایم و همچنین عصاره گیاهان مختلف می باشند.

شامپو های گیاهی از روغن های طبیعی، مواد معدنی و ترکیبات استخراج شده از گیاهان ساخته شده است، این مواد برای بهبود رطوبت مو  با آبرسانی به فولیکول مو کار می کنند پس احتمال ریزش، خشکی و آسیب دیدن آن ها را کاهش می دهند‌.

شامپو با پایه گیاهی دارای ویژگی های کیفی بهتری نسبت به پایه شیمیایی بوده و در آن ها از انواع عصاره های گیاهی استفاده شده است.

علاوه بر موارد بالا شامپو های گیاهی دارای عوارض جانبی کمتری بوده و قابلیت این را دارند که با داشتن روغن و یا عصاره گیاهان سبب تقویت فولیکول مو، در نتیجه تحریک  تشکیل ریشه های جدید و سالم شوند.

با استفاده از شامپو های گیاهی هیچ نگرانی در مورد هرگونه حساسیت پوستی وجود ندارد.

شامپو های گیاهی رنگ طبیعی موها را حفظ کرده و با استفاده منظم مو را سالم، براق و پرپشت با پوستی متعادل نگه می دارند.

اما شما باید حتما خصوصیات هر گیاه را مطالعه کرده و سپس اقدام به انتخاب کنید.

خواص چند عصاره گیاهی موجود در شامپو:

عصاره گیاه گزنه موجود در شامپو سبب کاهش شوره و خارش ناشی از آن می شود.

عصاره گیاه بابونه  کاهش تولید چربی اضافی در پوست سر را به دنبال دارد.

عصاره اکالیپتوس ازمیان برنده خارش پوست سر و همچنین نرم کننده و براق کننده مو می باشد.

 

شامپو گیاهی آردن با داشتن عصاره رازک خاصیت ضدمیکروب و ضدقارچ داشته و با داشتن شوینده های ملایم جهت استفاده روزانه نیز موثر می باشد.

آشنایی با ویژگی های انواع شامپو گیاهی

مردمان بسیاری از کشورها برای درمان بیماری های پوست و مو و بهبود عیوب و تقویت موها از انواع شامپو گیاهی استفاده می کنند، در تولید این شامپوها از مواد شیمیایی استفاده نشده است و عمده مواد سازنده این شامپوها روغن ها و عصاره های گیاهان دارویی می باشد که ما در این مقاله به...

فهرست