بهداشتی و آرایشی / بهداشت مو / شامپو / شامپو مخصوص پوست سر حساس

شامپو مخصوص پوست سر حساس

شامپو مخصوص پوست سر حساس:

افراد با پوست حساس مجاز به استفاده از هر محصولی نبوده و علاوه بر موهای خود، پوست سر حساس خود را نیز باید در نظر بگیرند زیرا هرگونه انتخاب نامناسب یا هر افزودنی سبب واکنش پوست سر می شود.

اگر پوست صورت و‌ بدن شما حساس است به احتمال زیاد پوست سر شما نیز مستعد تحریک، التهاب و خارش می باشد، به همین علت انتخاب بهترین و مناسب ترین شامپو از اهمیت بالایی برخورداراست.

شامپو ها مملو از مواد شیمیایی تحریک کننده و افزودنی هستند که برخی از همین مواد تشکیل دهنده نیز می توانند روی پوست سر تاثیر گذاشته و سبب التهاب، قرمزی و ایجاد حساسیت بر روی پوست های حساس شوند.

حساسیت پوست سر ممکن است با توجه به ویژگی های پوست سر متفاوت باشد و به وضوح در افراد مبتلا به پوست سر چرب یا خشک بیشتر دیده می شود.

پوست سر حساس حتی می تواند با یک لمس ملایم نیز موجب درد شود، حساسیت پوست سر می تواند با مشکلاتی نظیر سر درد، آلرژی، پسوریازیس و اگزما همراه باشد.

شامپو مناسب پوست سر حساس، مناسب افرادی که پوست سر آنها به دلیل بیماری های پوستی مثل پسوریازیس ملتهب شده یا پوست شان خشک و حساس است می باشد که ضمن شویندگی پوست و مو مانع از تحریک پوست سر می شود.

همچنین علاوه بر استفاده از شامپو مناسب، نکات دیگر برای پوست سر حساس لازم به اجرا می باشد که در زیر ذکر شده است؛

استفاده از سشوار یا مدل های حرارتی را محدود کنید.

هنگام شستن موها از آب متعادل استفاده کنید.

شما نمی توانید پوست سر حساس خود را درمان کنید اما موارد زیادی وجود دارد که می توانند برای کنترل و‌جلوگیری از شعله ور شدن علائم آن کمک کنند.

ابتدا شامپوی مناسب را انتخاب کنید، شامپو های  مناسب برای پوست حساس با فرمولی ضدحساسیت و بدون رنگ برای پوست طراحی شده اند.

شناخت ترکیبات موجود در شامپو مهم است به ویژه وقتی که برخی از آنها باعث تحریک و ایجاد آلرژی می شوند.

شناسایی و شناخت ترکیبات موجود در شامپو مناسب پوست حساس؛

زینک ‌پیریتیون موجود در ترکیب شامپو های مناسب پوست حساس دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ بوده و سبب کاهش التهابات پوستی می شود.

گلیکول ترکیبی از روغن و اسید های چرب ساخته شده و برای افزایش رطوبت به موها در ترکیب شامپو به کار می رود.

عصاره آلوئه‌ورا آرامش و‌تسکین پوست خشک و ملتهب را به دنبال دارد.

روغن گل بابونه همچنین به بهبود پوست کمک کرده و مانع از تحریک و آسیب پوست سر بر اثر عوامل محیطی می شود.

سولفات ها یک سورفکتانت قوی هستند و باعث شویندگی قوی و ایجاد کف می شوند، اما ممکن است حساسیت پوست را افزایش داده و شرایط پوست حساس را بدتر کنند پس، شامپو مناسب پوست سر حساس باید بدون سولفات باشد.

معرفی چند شامپو:

شامپو سر و بدن بسیار ملایم پوست های حساس اسکالپیا با داشتن عصاره مریم گلی سبب کاهش التهاب پوستی می شود.

شامپو اسید سالیسیلیک ویرگو ضد خارش و ضد شوره، اسید سالیسیلیک موجود در این شامپو سبب لایه برداری پوست شده و مانع از پوسته پوسته شدن بر اثر عوامل مختلف می شود.

شما می توانید در این قسمت از سایت شامپو مخصوص پوست سر حساس و ترکیبات موجود درآنها را مشاهده کنید.

” آشنایی و شناخت ترکیبات شامپوهای ضدشوره در سایت نسخه اول “

آشنایی با ویژگی های انواع شامپو مخصوص پوست حساس

برخی از افراد با داشتن پوست حساس نمی توانند از هر ماده شوینده ای برای موهای خود استفاده کنند، در این میان انتخاب شامپوی مناسب که دارای ترکیباتی باشد که به پوست حساس آنها صدمه ای وارد نکند بسیار سخت است که ما در این مقاله به بررسی ویژگی انواع شامپو مخصوص پوست حساس می...

فهرست