ماسک و اسکراب صورت

ماسک و اسکراب صورت، دو محصول متفاوت برای محافظت از پوست در برابر آلاینده ها و ایجاد ناراحتی ها و عارضه های پوستی است.

ماسک صورت به عنوان یک لایه محافظ موجب پاکسازی صورت شده و شادابی و لطافت را به پوست صورت باز می گرداند. اسکراب صورت هم محصولی است که در حقیقت در نقش لایه بردار موجب تمیز شدن پوست می شود و می تواند سلول های مرده پوست را که منافذ پوستی را مسدود می ‌کنند، از بین ببرد. هر گونه آلودگی که به سلول‌ های پوستی نفوذ می کند، باعث مسدود شدن آن شده و موجب می گردد که پوست صورت مستعد جوش زدن یا جوش های سرسیاه شود. محصولات ماسک و اسکراب صورت در قالب کرم های مراقبت از پوست به بازار عرضه شده‌اند و این محصولات را معمولاً به صورت تیوپ می توانید تهیه کنید.

 مزایای ماسک و اسکراب صورت چیست؟

محصولات ماسک و اسکراب صورت به عنوان یک لایه روی پوست صورت به کار می روند. البته این محصولات برای پوست آسیب دیده در قسمت های دیگر بدن مانند زانوها و آرنج ها و پاشنه پا هم قابل استفاده هستند. وقتی شرایط پوست از حالت متعادل خارج می شود یا شادابی و لطافت خود را از دست می دهد، الزاماً باید از بهترین ماسک و اسکراب صورت استفاده کرد. خشک شدن بیش از حد پوست یا افزایش چربی پوست موجب می شود که چین و چروک های روی پوست ایجاد گردد یا خارش و التهاب به وجود آید.

در طول روز، سطح پوست، سلول های مرده خود را از دست می دهد به گونه ای که با چشم دیده نمی شود. این سلول ها باید با استفاده از محلول تمیز کننده و پاک کننده از روی پوست پاک شوند. اسکراب صورت در حقیقت همین کار را انجام می‌دهد.

خرید ماسک و اسکراب صورت باید با توجه به نوع پوست افراد انجام گیرد افرادی با پوست های چرب، پوست خشک یا پوست حساس و آسیب پذیر، هرکدام به نوع خاصی از ماسک یا لایه بردار نیاز دارند.

معمولاً برای اینکه ماسک و اسکراب صورت را استفاده کنید باید قبل از آن صورت خود را کاملاً تمیز کنید. ذرات آلوده کننده یا چرکی ها باید کاملاً از پوست پاک شود. برخی از ماسک های صورت یا اسکراب صورت زمان خاصی برای مصرف دارند که باید قبل از خرید یک محصول خاص، از فروشنده یا پزشک در این باره سوال کنید.

در میان انواع ماسک و اسکراب صورت که به شکل محصولات مراقبت از پوست در داروخانه ها وجود دارد، برخی روش های خانگی بدون عارضه جانبی و با کمترین هزینه همین کار را انجام می دهند. به طور مثال تهیه ماسک عسل، تهیه ماسک خیار، ماسک لیمو و چند دستورالعمل مشابه برای این کار توصیه شده است.

از میان محصولات زیر می توانید بهترین ماسک و اسکراب صورت را تهیه کنید و در صورت اطلاعات بیشتر با کارشناس فروش در داروخانه مشورت نمایید.

مزایا و معایب استفاده از ماسک و اسکراب صورت را بشناسیم

ماسک و اسکراب صورت دو نام آشنا در میان محصولات مراقبت از پوست و مو هستند. اگر شما جزو افرادی هستید که از این محصولات آرایشی- بهداشتی و زیبایی در طول روز بسیار استفاده می کنید، حتماً با نام ماسک صورت و اسکراب صورت آشنا هستید. هر دو، تعریف مجزایی دارند و به نوعی موجب...

فهرست