شامپو ضد ریزش

شامپو ضدریزش

شامپو ضد ریزش:

ریزش مو به موقعی گفته می شود که فرد طی فرآیندی موهای خودش را از دست می دهد که می تواند تا کم حجم شدن یا حتی کچلی هم پیش برود.

همه ی ما در هر شبانه روز به طور متوسط ۵۰ تا ۱۰۰ تار از موهای سرمان را از دست می دهیم، موهای ریخته شده در حالت عادی با تارموهای جدید جایگزین شده و تراکم مو ثابت می ماند.

 اگر تعادل بین رشد و ریزش مو به هم بخورد فرد دچار ریزش مو می شود.

عوامل ریزش مو:

اغلب ما نکاتی را به صورت روزمره و عادت رعایت می کنیم که با بازبینی در آن ها و رعایت برخی از موارد می توانیم ریزش مو را محدود کنیم.

گاهی علت های ریزش مو می تواند شست و شوی نامناسب، شانه کردن مو در حمام، استفاده از شوینده های نا متناسب با جنس مو، کشیدن مداوم مو و … باشد.

عوامل دیگری که می تواند موجب ریزش مو در فرد شود:

از جمله عوامل دیگری که در ریزش مو نقش دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمبود برخی از ویتامین ها، هر نوع آسیب جسمی، تغییرات هورمونی، کم خونی ناشی از فقر آهن، تیروئید، عوامل محیطی، مصرف برخی داروها، استرس و…

ریزش موی محدود و روزانه کاملا طبیعی است ولی ریزش مویی که عادی تلقی نشود می تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

  1. ریزش موی ارثی: نوع شایعی از ریزش مو در مردان و گاهی در زنان است، این نوع ریزش مو به عنوان طاسی هم شناخته می شود و می تواند از هردو والد به ارث برسد.
  2. بیماری هایی که باعث ریزش مو می شوند متنوعند، از عفونت های قارچی گرفته تا کم کاری و پرکاری تیروئید، لوپوس و درمان های مختلف سرطان می توانند تاثیر گذار باشند.
  3. عوامل استرسی مختلف چه مربوط به شغل و چه اختلالات عاطفی، بیماری مزمن، کمبود ویتامین یا کم خونی، سبب ریزش مو می شوند.
  4. آسیب رسیدن به مو از حرارت دادن مکرر مو گرفته تا استفاده از مواد شیمیایی از عواملی هستند که ریزش مو در افراد را تشدید می کنند.

امروزه علاوه بر عوامل مختلف ریزش مو که در بالا ذکر شد، علت دیگری بررسی شده و آن ریزش مو ناشی از بیماری کووید-۱۹ است.

برای درمان ریزش مو چه باید کرد؟

شامپو ها اثر غیر مستقیم در درمان ریزش مو دارند و می توانند از ریزش مو جلوگیری کنند. وقتی شما موهای کمی دارید باید از همین موهای کم مراقبت کنید و مانع از ریزش آن ها شوید.
شامپو ها با استفاده از مواد تشکیل دهنده خود جریان خون را افزایش می دهند، بنابراین تا حدودی برای جلوگیری از ریزش مو مفید هستند، تاثیر چنین شامپو هایی به دفعات و مدت زمان استفاده بستگی دارد، هر شامپو نمی تواند به شما در ریزش مو کمک  کند.

 درقدم اول برای انتخاب شامپو مناسب شما باید نوع مو، مشکلات مو، و نوع ریزش مو را شناسایی کنید از هر شامپوی ضد ریزش که استفاده می کنید باید به دنبال ۴عنصر اصلی تشکیل دهنده این شامپو ها باشید:

ماینوکسیدیل رشد فعال مو را افزایش داده و باعث ضخیم شدن موهای نازک و تقویت موهای کرکی سر می شود.

کافئین معروف ترین ماده برای درمان ریزش آندروژنتیک (طاسی)  و همچنین تحریک رشد می باشد.

بیوتین یکی از ویتامین های گروه ب است، بیوتین زیرساخت تولید کراتین در بدن  که پایه اصلی ساختن مو، پوست و ناخن است را تامین می کند.

عصاره گیاه نخل اره ای سبب کاهش هورمون مسئول ریزش مو (دی هیدروتستوسترون)  شده و همین کار به کاهش ریزش مو کمک می کند.

در شایع ترین نوع ریزش مو یعنی ریزش مو آندروژنتیک معمولا افراد شوره و خارش و چربی زیادی روی موهایشان دارند که باعث ریزش مو می شود، برای برطرف کردن این علائم شامپو های مناسبی وجود دارد.

شامپو کافئین پلاس ایروکس با داشتن مواد موثری همچون کافئین سبب افزایش جریان خون و تحریک پوست سر شده و رشد مجدد موهارا به دنبال دارد.

برای افرادی که دچار طاسی و ریزش موی شدید هستند محلول های موضعی حاوی ماینوکسیدیل معرفی می شود که سبب تحریک پیاز موشده و رشد مجدد موها را در پی دارد.

گاهی افراد دارای موی چرب و شوره سر دچار افزایش ریزش مو نیز می شوند شامپو ضدشوره کپیدرما با داشتن مواد ضدقارچ، کاهش دهنده چربی پوست و همچنین بیوتین، باعث درمان شوره سر و کاهش ریزش مو می شود.

شما می توانید با مشاهده انواع شامپو های ضد ریزش و ترکیبات آن ها در این سایت شامپو مناسب موهای خود را انتخاب کنید.

شامپو ضد ریزش مو

ریزش مو برای همه افراد ناخوشایند است و هرچه سن انسان افزایش می‌یابد، نگرانی از این نظر بیشتر می‌شود. استفاده از شامپو ضد ریش مو، یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای ریزش مو محسوب می‌شود و شما با مطالعه این مطلب با خواص این نوع شامپو و انواع آن آشنا خواهید شد. اساسا شامپو برای شست‌وشوی...

فهرست