فرآورده های طبیعی / پوست و مو /عفونت های موضعی ( قارچی و میکروبی )

عفونت های موضعی (قارچی و میکروبی)

یکی از وظایف پوست به عنوان بزرگ ترین اندام بدن، محافظت از اندام های داخلی نسبت به عوامل بیماری زا است.البته خود پوست ممکن است تحت شرایطی به عفونت دچار شود. عفونت های پوستی می تواند منشاء باکتری، ویروس، قارچ یا انگل داشته باشد.عفونت پوستی می تواند باعث التهاب پوست شود یا اینکه با سرایت به خون و انتشار در تمام بدن، حیات فرد را به خطر بیاندازد.

با توجه به اینکه بسیاری از عفونت های پوستی، علت باکتریائی یا قارچی دارد، گیاهان دارویی مورد کاربرد برای درمان عفونت های موضعی، معمولا روی این میکروب ها موثر هستند.

?بر اساس متون طب سنتی، گیاهان دارویی آویشن و درمنه، از دیرباز برای درمان عفونت های موضعی (پوستی یا مخاطی) کاربرد داشته اند.

امروزه این گیاهان دارویی با روش های علمی شناسایی، جمع آوری و عصاره گیری شده و به منظور سهولت مصرف ما، توسط شرکت های داروسازی به شکل های دارویی رایج ساخته شده اند.

☘️ کرم واژینال LEUCOREX از اسانس  گیاه آویشن شیرازی ساخته می شود. داروی لوکورکس به منظور درمان واژینیت تریکومونایی و عفونتهای کاندیدیایی و گاردنرلایی واژن به کار می‌رود.

☘️ لوسیون موضعی MYCODERM از اسانس گیاه درمنه ساخته می شود. داروی میکودرم به عنوان ضدقار چ تینه‌آ ورسیکالر به کار می‌رود.

عفونت های موضعی پوست (قارچی و میکروبی)

عفونت های موضعی پوست(قارچی و میکروبی) از رایج ترین نوع عفونت های پوستی هستند که افراد بسیار زیادی با این نوع عفونت درگیر هستند. معمولا برای از بین بردن این عفونت ها از پماد ها و کرم ها و محلول های موضعی استفاده میکنند. این محلول ها گاها شیمیایی بوده ولی محلول های گیاهی در...

فهرست