ضد جوش صورت

جوش صورت از مهمترین مشکلات و نگرانی های دوران نوجوانی و جوانی است

برای انتخاب بهترین محصول ضد جوش صورت ابتدا باید علت ایجاد جوش یا لکه ها را شناسایی کرد. جوش های صورت به دلیل مسدود شدن منافذ پوستی ایجاد می شوند. زمانی که ذرات آلاینده و میکروب ها منافذ پوست را مسدود کنند، ترشح معمولی سلول‌ های پوستی به بیرون راه پیدا نمی‌کند و به صورت جوش، ظاهر می شود. همچنین هورمون اندورژن که در زمان بلوغ در بدن تولید می شود سبب افزایش فعالیت بیش از حد غدد چربی شده و سبب ایجاد جوش می شود.

جوش های صورت در حالت ملتهب، جوش قرمز رنگ یا به صورت سر سیاه ظاهر می ‌شوند و اگر برای درمان آن اقدام نگردد موجب سوزش و خارش بیش از اندازه پوست خواهند شد. بهترین محصولات ضد جوش صورت این عارضه ها را برطرف می کنند و به نوعی خاصیت درمانی دارند.

جوش صورت

محصولات ضد جوش صورت جزو محصولات مراقبت از پوست هستند که در قالب های کرم ضد جوش، سرم ضد جوش، محلول ضد جوش،‌ لوسیون، محلول های تمیز کننده، ژل های شستشو دهنده و … به فروش می رسند.

انواع جوش ها

  • جوش های غیر التهابی که می توان به جوش های سر سیاه و سر سفید اشاره کرد. این دسته جوش ها با راه کارهای ساده و بدون نیاز به درمان های سخت در خانه و با محصولات مراقبتی، خوب و درمان می شوند. این جوش ها ریز هستند وبهتر است با دست آن ها را تخلیه نکنید ، چون جای آن ها باقی مانده و زخم می شود.
  • جوش های التهابی مانند پاپول، پاسچول، ندول و کیست هستند که درمان آن ها دشوار تر است. این جوش ها عفونی و بر اثر باکتری ایجاد شدند و به شکل های مختلف بر روی پوست نشان داده می شوند.  تخلیه این جوش ها با دست، سبب می شوند تا باکتری و عفونت  بر روی پوست پخش شده و مشکلات و جوش های بیشتری ایجاد کند.
  • جوش های قرمز فعال که دائم بر روی پوست ایجاد می شوند و به خاطر تجمع چربی زیر پوست می باشد.
  • جوش های قرمز غیر فعال که بیشتر به جای جوش گفته می شود و تازه نیستند.

محصولاتی که برای درمان جوش و لکه های صورت طراحی شده اند فاقد مواد حساسیت زا یا مواد شیمیایی مضر هستند. اگر برای خرید محصولاتی که برطرف کننده جوش صورت هستند مراجعه کرده باشید، صدها محصول متنوع پیش روی شما قرار می‌گیرند که شاید در نگاه اول، انتخاب میان آن ها اندکی دشوار باشد! بهترین محصولات ضد جوش صورت محصولاتی هستند که بتوانند علاوه بر از بین بردن آلودگی ها و میکروب های پوست، سلامت سلول های پوستی را نیز تامین کنند. در محصولاتی که مواد موثره درمان جوش باشد که در ادامه خواهید دید، با اطمینان خریداری کنید.

انواع جوش

درمان جوش

جوش های  التهابی اغلب عفونی هستند و نیاز به آنتی بیوتیک دارند. محلول کلیندامایسین و اریترومایسین که ضد باکتری و عفونت قوی هستند معمولا تجویز پزشک شماست. ولی استفاده از شوینده های حاوی بنزوئیل پروکساید و یا شوینده هایی که دارای سالیسیلیک اسید و یا روغن درخت چای هستند بسیار اثر گذار و دائمی هستند، زیرا ملایم بوده و چربی پوست را کاهش می دهند و از ایجاد جوش جلوگیری می کنند.

جوش های قرمز فعال که دائم بر روی پوست می زنند و شما را خسته و کلافه می کنند را باید با محلول های ضد جوش درمان کرد. ولی جوش های قرمز غیر فعال که بیشتر به جای جوش ها گفته می شوند، باید با لایه بردارهای قوی حاوی سالیسیلیک اسید، آزلاییک اسید و گلایکولیک اسید، رفع کرد. استفاده از ضد لک های قوی هیدروکینونی و یا غیر هیدروکینونی برای رفع کامل لک ها و جای جوش ها، پوست را دوباره روشن و شفاف می کند.

مواد موثر در درمان جوش

محصولات ضد جوش که برای درمان و جلوگیری از ایجاد جوش و یا حتی رفع آثار آن وجود دارند، دارای یک یا چند نوع از ترکیبات زیر هستند که در درمان جوش اثر گذار هستند.

سالیسیلیک اسید با برقرار کردن پیوند با کلسیم سطح پوست، لایه های سلولی سطحی مرده پوست را جدا کرده و لایه برداری سطحی انجام می دهد.

روغن درخت چای نیز که معادل گیاهی بنزوئیل پروکساید می باشد، می تواند چربی و سبوم پوست را کاهش داده و از ایجاد جوش جلوگیری کند. در درمان و کاهش جوش ها و آکنه های خفیف و متوسط بسیار عالی است با این تفاوت که بنزوئیل پروکساید سریعتر عمل می کند. همچنین بنزوئیل پروکساید می تواند سلول های مرده را از بین برده و سرعت بازیابی سلولی را افزایش دهد. این دو ترکیب با باکتری ها و عفونت های قارچی مبارزه کرده و خاصیت آنتی باکتریالی دارند.

زینک (روی) ضد باکتر ی و التهاب بوده و ترشح چربی را کاهش می دهد.

سولفور (گوگرد) نیز در بدن نیاز است و به کنترل و کاهش چربی کمک می کند. کمبود سولفور در بدن سبب پیدایش و تشدید آکنه و جوش می شود.

گلایکولیک اسید نیز لایه بردار پوست بوده که با برقراری پیوند با کلسیم سطح پوست لایه های مرده سطح پوست را کنده و جوش ها را از بین می برند. این لایه بردار، بیشتر در پوست های خشک و معمولی کاربرد دارد.

آزلائیک اسید ترمیم جای جوش ها را انجام می دهد. از ایجاد جوش های زیر پوستی جلوگیری کرده و عملکردی آهسته و تدریجی دارد.

رتینوئید ها که از مشتقات ویتامین آ هستند در درمان جوش بسیار موثرند. زیرا با افزایش تولید سلول تازه در زیر پوست باعث جدا شدن چربی و سلول های مرده پوست می شوند و جوش ها را از بین می برند. همچنین با کنترل چربی و جمع کردن منافذ پوست مانع ایجاد جوش می شود.

محصولات ضد جوش

 نکات مهم در خرید محصولات ضد جوش صورت

اولین و مهمترین نکته که در خرید محصولات ضد جوش صورت باید به آن توجه کرد در نظر گرفتن شرایط طبیعی پوست صورت است. افراد، پوست های مختلف دارند. این محصولات، ویژه پوست های چرب و مستعد جوش و آکنه، پوست های حساس و آسیب پذیر و پوست های معمولی در بازار وجود دارند. هنگام خرید بهترین محصولات ضد جوش صورت، توجه کنید که پوست صورت شما در کدام یک از این گروه ها دسته بندی می شود.

در مرحله دوم نیاز دارید که بهترین محصول را در قالب کرم ضد جوش صورت، لوسیون، امولسیون شستشو دهنده، ژل شستشو دهنده یا صابون ها انتخاب کنید. برای پوست های حساس و آسیب پذیر، این محصولات باید فاقد مواد معطر یا شیمیایی باشند.

در گام بعدی شما باید بدانید که در کدام مرحله از درمان، پیشگیری، پس از درمان، رفع جای جوش ها، درمان اصلی و … هستید تا متناسب با آن بتوانید محصول ضد جوش خود و سایر محصولات مراقبتی مورد نیاز را تهیه کنید.

برای خرید بهترین محصولات مراقبت از پوست باید با  پزشک متخصص مشورت کنید و از دکتر داروخانه کمک بگیرید.

به این ترتیب برای سلامت سلول های پوستی و داشتن پوست شاداب تر، از میان گزینه های زیر بهترین محصولات ضد جوش صورت را انتخاب کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس فروش در داروخانه صحبت کنید.

فهرست