الکل معمولی یا اتانول قرن هاست که به عنوان ضدعفونی کننده دست برای از بین بردن میکروب ها از سطح بدن و همینطور اشیاء مورد استفاده قرار می گیرد.
اتانول روی طیف وسیعی از انواع باکتری ها، ویروس ها و قارچ های میکروسکوپی موثر است و آنها را به طور کامل از بین می برد، الکل به سرعت تبخیر می شود و اثری روی اشیاء به جای نمی گذارد.
اتانول نسبت به اغلب مواد ضدعفونی کننده کم عارضه تر است، از طرفی ارزان بودن آن باعث شده تا به یک ماده بی رقیب تبدیل شود.
در حال حاضر فرآورده های حاوی اتانول به دو صورت اسپری و ژل با غلظت حدود ۷۰ درصد در دسترس قرار دارند.
استفاده از نوع اسپری بسیار آسان است و هیچ اثری از فرآورده روی دست نمی ماند. نوع ژله ای از این مزیت برخوردار است که با هر بار استفاده حجم بیشتری از الکل به پوست دست می رسد و مدت زمان تماس الکل با پوست هم طولانی تر است. یکی دیگر از مزیت های فرآورده های الکلی ژله ای این است که بر خلاف نوع اسپری، الکل کمتری وارد ریه های می شود و لذا باعث عارضه سرفه نمی شود.

فرآورده های ضد عفونی کننده دست آرومکس به عنوان محصولات با کیفیت 

  • ضدعفونی کننده های دست آرومکس حاوی ۷۰ درصد اتانول هستند که به طور موثری انواع باکتری ها و ویروس ها را از بین می برند.
    وجود گلیسرین در این فرآورده ها، جلوی عارضه خشکی پوست ناشی از الکل را می گیرد و باعث می شود تا بیشترین سازگاری را پوست دست داشته باشد.
    ژل های ضد عفونی کننده دست آرومکس در بسته بندی های تیوبی ۶۰ میلی لیتری، بطری معمولی ۶۰۰ و بطری پمپی ۵۰۰ میلی لیتری در دسترس هستند.
    محلول های الکلی ضدعفونی کننده نیز در بسته بندی های ۴ و ۱۰ لیتری برای استفاده در اماکن عمومی عرضه می شود

چرا و چه زمانی به ضد عفونی کننده دست نیاز داریم؟

ضد عفونی کننده دست یکی از مهمترین محصولاتی است که استفاده آن در طول روز ضرورت دارد. با شیوع کرونا ویروس در چند ماهه اخیر، استفاده از این محصولات بیش از پیش واجب و لازم شده است در طول یک هفته باید هر روز و حداقل ۳ بار از محلول های ضد عفونی کننده برای...

نقش فراورده‌های الکلی ضدعفونی کننده دست در برابر عوامل ویروسی

نقش فراورده‌های الکلی ضدعفونی کننده دست در برابر عوامل ویروسی اهمیت فراورده‌های الکلی ضدعفونی کننده دست فراورده‌های الکلی ضدعفونی کننده دست به عنوان ترکیباتی موثر و پرکاربرد برای از بین بردن آلودگی‌های ویروسی و باکتریایی از سطح دست شناخته شده‌اند. این فراورده‌های الکلی ضدعفونی کننده دست قابلیت نفوذ به ساختار پروتئینی ویروس را دارند. این...

فهرست