Egg and Milk

مکمل Milk and Egg، تلفیقی از وی و کازئین

بسیاری از ورزشکاران با مکمل های پروتئینی وی و کازئین آشنایی دارند اما مکمل میلک اند اگ محصول نسبتا جدیدی است که در بین بدنسازان حرفه ای طرفداران بسیاری دارد.

مکمل میلک اند اگ چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است این مکمل مخلوطی از پروتئین وی حاصل از تخم مرغ و پروتئین کازئین حاصل از شیر است. این مکمل نسبت به کازئین هضم سریع تر و نسبت به مکمل وی هضم آهسته تری دارد. همانند دو مکمل پروتئینی وی و کازئین این مکمل نیز حاوی تمامی اسید های آمینه مورد نیاز بدن می باشد و پس از مصرف با سرعت نسبتا آهسته ای به اسید های آمینه ی سازنده اش تبدیل و به طور پایدار وارد عضلات می شود. این محصول علاوه بر پروتئین دارای کربوهیدرات نیز می باشد که آن را در رده ی مکمل های انرژی زا قرار می دهد. وجود کربوهیدرات در این مکمل توانایی هضم آن را افزایش می دهد و آن را تبدیل به ترکیبی کامل و موثر جهت تامین نیاز های عضله می کند.

مکمل میلک اند اگ در چه مواردی مصرف می شود؟

برای تامین پروتئین لازم برای عضله سازی قبل و بعد از تمرین می توانید از مکمل میلک اند اگ استفاده کنید. این مکمل یکی از موثر ترین موارد در بهبود عضله سازی و افزایش حجم و نیروی عضلات طی دوره ی حجم در بدنسازی است. به دلیل وجود کربوهیدرات و بعضا کراتین در این مکمل می توان آن را در دوره های افزایش وزن نیز مورد مصرف قرار داد، البته مصرف مداوم آن جهت افزایش وزن توصیه نمی شود چرا که می تواند منجر به ادم و افزایش اندازه ی بخش هایی چون شکم و ناحیه لگن شود.

کاربرد دیگر این مکمل تامین انرژی حین تمرین و بهبود قدرت و توان عضلانی است؛ چون از یک سو کازئین موجود در مکمل میلک اند اگ پروتئین رسانی مداوم به عضلات را تضمین می کند و از سوی دیگر وجود وی با تامین سریع پروتئین برای حرکات هوازی و تمرین های پر سرعت به انجام این حرکات کمک می کند. مکمل میلک اند اگ از افت قند خون طی تمرین جلوگیری می کند. علاوه بر این به ریکاوری و بهبود بازسازی عضلات در روند مصرف پس از تمرین کمک بسزایی می کند.

در طول روز چقدر باید از مکمل میلک اند اگ مصرف شود؟

در فاصله ۳ ساعت قبل از تمرین یا نیم ساعت پس از تمرین ۱۰۰-۲۰۰ میلی گرم از مکمل میلک اند اگ را در آب حل کرده و مصرف کنید. علت فاصله ی طولانی تر قبل از تمرین این است که؛ تمامی محتوی پروتئین موجود در مکمل که شامل کازئین نیز می شود جذب شده و در طول تمرین به مصرف ماهیچه ها برسد.

اگرچه این مکمل حاوی کازئین و کربوهیدرات است اما برای مصرف آن قبل از خواب توصیه ای وجود ندارد.

موارد منع مصرف مکمل میلک اند اگ

مصرف مکمل میلک اند اگ همانند سایر مکمل های پروتئینی در بیماران کلیوی توصیه نمی شود. به علاوه در صورت حساسیت به تخم مرغ یا شیر و یا عدم تحمل به لاکتوز مصرف این مکمل می تواند عوارض پوستی یا گوارشی به دنبال داشته باشد.

افراد باردار یا شیرده برای مصرف این مکمل باید با پزشک مشورت کنند.

نکته مهم : این مکمل باید همراه با آب زیاد مصرف شود تا مواد زاید حاصل از متابولیسم پروتئین از بدن دفع شود و از عوارض کلیوی و کرامپ های عضلانی جلوگیری شود.

فهرست