خانم ها

مکمل های ویژه خانم ها، برای دوره های قاعدگی، بارداری، شیردهی ، یائسگی و سلامت عمومی در دسترس قرار دارد.

تقریباً همه خانم ها نگران سلامتی خود هستند و دوست دارند همیشه شاداب و سرحال باشندهم چنین بیشترین افرادی هستند که از مکمل‌ها و ویتامین‌ها استفاده می‌کنند. چرا که شرایط و نوسانات زیادی در طول زندگی خود دارند و به همین دلیل زنان در سنین مختلف نیازهای متفاوتی دارند. به طور مثال میزان نیاز بدن به کسیم در سنین مختلف متفاوت است.

با شروع ۳۰ سالگی مصرف کلسیم اهمیت زیادی پیدا می کند. در ۳۰ سالگی بدن ما به ۱۰۰۰mgروزانه کلسیم نیاز دارد و این میزان در ۴۰ سالگی به ۱۲۰۰، در ۵۰ سالگی به ۱۵۰۰می‌رسد.

غذا های مصرفی همه ی نیاز های ما را به کسیم و مواد معدنی تامین نمی کنند بنابراین مصرف مکمل ها در

شرایط متفاوت فیزیولوژیکی بدن لازم و ضروری است در ادامه نوع مکمل مورد نیاز در هر دوره به طور مختصر ذکر شده است:

مصرف روزانه آهن برای شما لازم است چرا که زنان در همه سنین ممکن است دچار کمبود آهن باشند. به زنان در سنین باروری توصیه می شود روزانه مکمل های مولتی ویتامین حاوی ۰٫۴ میلی گرم اسید فولیک مصرف کنند. زنان دارای فرزندان قبلی که قصد باردار شدن دارند ، باید مکمل روزانه حاوی ۴ میلی گرم اسید فولیک را در دوره پریسکوپ مصرف کنند تا خطر عود را کاهش دهند.

دریافت امگا در سن ۳۰ سالگی به بعد لازم است چراکه می‌تواند نشانه‌های پیش از قاعدگی را بهبود داده و از انقباض عضلانی کم کند. امگا همچنین برای تکامل سلول‌های مغزی جنین در دوران بارداری مادر لازم است و خطر افسردگی پس از زایمان را هم کاهش می‌دهد.

ترشح هورمون های زنانه به میزان منیزیم بستگی دارد. منیزیم به ترشح پروژسترون، استروژن و هورمون های تیروئیدی کمک می کند و از ترشح زیاد کورتیزول که به هورمون استرس معروف است نیز پیشگیری به عمل می آورد. توجه داشته باشید که کمبود این ماده معدنی در مرحله اول خواب را برهم می ریزد. اگر علاوه بر بی خوابی دچار کرامپ های عضلانی، اسپاسم و اضطراب نیز شده اید احتمالاً پای کمبود منیزیم در میان است.  توصیه می کنیم قبل از مصرف خودسرانه این مکمل ها با متخصص تغذیه مشورت کنید و در صورت تأیید وی مکمل منیزیم مصرف کنید.نیاز روزانه بدن خانم ها به این ماده معدنی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم است.

گر گرفتگی و تعریق شبانه که از علایم یائسگی هستند معمولا ۴ تا ۵ سال قبل از اینکه دوران قاعدگی به پایان برسد، شروع می‌شوند.

بنابراین مصرف کلسیم که در لبنیات وجود دارد و مکمل امگا ۳ به کاهش این نشانه‌ها کمک زیادی می‌کند. یکی دیگر از مواد مفید در کاهش نشانه‌های یائسگی، مصرف پروبیوتیک‌ها است.

کمبود هر یک از این مواد نیازمند مکمل مربوطه است که بهتر است تحت نظر متخصص تغذیه مصرف شوند.

فهرست