ابزار آرایشی

ابزار آرایشی وسایلی است که برای آرایش کردن در آرایش صورت یا آرایش مو و حتی آرایش ناخن ها استفاده می شود. تقریباً تمام خانم ها یک یا چند مدل از انواع ابزارهای آرایشی را در اختیار دارند. یک کیف آرایشی، خود به عنوان یکی از تجهیزات آرایشی محسوب می‌شود و بهترین وسیله است تا بتوانند لوازم آرایش را داخل آن قرار داد. ابزار آرایش صورت با ابزار آرایش ناخن متفاوت است. اگر برای خرید ابزارهای آرایشی مراجعه کرده باشید با مدل ها و انواع مختلف وسایل برخورد می کنید. هر کدام از این ابزارها برای یک قسمت از فرآیند آرایش کردن استفاده می شوند.

البته برخی از منابع آرایشی و بهداشتی علاوه بر اینکه وسایل را جزو ابزار آرایشی دسته‌بندی می‌کنند، از طرف دیگر، لوازم آرایش را هم جزو همین محصولات عنوان کرده اند؛ به طور مثال، انواع کرم های صورت، کرم پودر، کانسیلر، رژ لب، ریمل یا لوازم آرایش چشم، جزو مهم‌ترین ابزارهای آرایشی برای خانم ها محسوب می ‌شوند.

در یک دسته بندی دیگر، ابزار آرایشی را به ابزارهای ساده و ابزارهای پیشرفته تر تقسیم بندی می ‌کنیم.  ابزارهای ساده آرایشی شامل برس ابرو، قلم مو، شانه مخصوص رنگ مو، ظرف مخصوص رنگ مو و رنگ ابرو، سوهان ناخن، قیچی و نظایر اینها می باشد. ابزارهای پیشرفته ‌تر آرایشی شامل کیت آرایش ناخن برای پدیکور و مانیکور یا لوازم برقی برای آرایش موی و آرایش ناخن می باشد. هر کدام از این انواع ابزار آرایشی کاربردهای مختلفی دارند و انتخاب آنها باید توسط افراد حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه انجام شود. معمولاً آرایشگرهای ماهر، تجربه بهتری در خرید ابزار آرایشی دارند.

آشنایی با کاربرد ابزار آرایشی

استفاده از ابزار آرایشی، هم برای مبتدی ها و هم برای آرایشگرهای حرفه‌ای امکان‌پذیر است. حتی اگر شما یک آرایشگر حرفه‌ای نباشید می توانید از برخی از رایج ترین ابزارهای آرایشی استفاده کنید. به طور مثال از قلم موی آرایشی برای استفاده از کرم پودر روی صورت می توانید استفاده کنید. قلم موهای آرایشی باعث می شود انواع کرم پودر، رژ گونه یا کانسیلر یا حتی کرم های پایه آرایشی به صورت یکنواخت روی صورت پخش شوند.

برخی از پیشرفته‌ترین ابزارهای آرایشی به صورتی طراحی شده است که چند کاربرد را در کنار یکدیگر ارائه می‌دهد. به طور مثال، شما یک برس آرایشی می خرید اما این برس چند سر مختلف دارد؛ از یک طرف، یک شانه باریک برای موهای ابرو دارد و از طرف دیگر یک قلم موی باریک برای استفاده کانسیلر یا کرم اطراف چشم مناسب است.

هر اندازه آرایش شما دقیق تر و مهم تر باشد می توانید ابزار آرایش بهتر را خریداری کنید. برخی از انواع قلم موها با سر باریک برای سایه چشم طراحی شده اند. آنچه مهم است این که ابتدا تعیین کنید از کدام یک از لوازم آرایشی قصد دارید استفاده کنید؛ سپس بهترین ابزارها را برای اجرای بهتر لوازم آرایشی روی صورت، لب ها، چشم یا ابرو خریداری نمایید. از منوی زیر می توانید انواع ابزار آرایشی را انتخاب کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس فروش در داروخانه صحبت کنید.

فهرست