خط لب یا مداد لب یکی از متداول ترین و ساده ترین لوازم آرایش صورت است.

این مدادهای آرایشی برای زیباتر کردن لب ها به کار می‌ روند. خریدن مدل مناسب خط لب هم از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چرا که باید با رنگ رژ لب و رنگ آرایش شما هماهنگ باشد. به طور معمول، می توانید انواع خط لب یا مداد لب را خریداری کنید. قبل از آن باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. به طور مثال استفاده از مداد آرایشی لب می تواند لب های شما را پر رنگ تر یا کم رنگ تر جلوه دهد. کوچکتر کردن لب ها یا بزرگتر نشان دادن آنها هم در آرایش لب با استفاده از مداد آرایشی امکان پذیر است.

زمانی از مداد خط لب استفاده می شود که قرار باشد محدوده رژ لب با کرم های آرایشی استفاده شده در ناحیه اطراف لب، کاملاً مشخص و برجسته نشان داده شود. برخی از انواع خط لب، حالت براق به آرایش لب ها می دهند و برای مراسم و جشن ها و مهمانی ها مناسب ترند. برخی دیگر حالت مات دارند و می توان آنها را با رژ لب مات به صورت هماهنگ استفاده کرد. استفاده از مداد آرایشی خط ‌لب، ترفندهای خاص خود را دارد که در مقالات آرایشی و بهداشتی به آن پرداخته ایم. در ادامه با مهمترین نکات هنگام خرید این مدادهای آرایشی پرکاربرد آشنا می شویم.

 خرید انواع خط لب و استفاده از آن

تمام خانم ها می تواند از مداد آرایشی خط لب برای زیباتر کردن لب ها در آرایش، پس از استفاده از رژ لب استفاده کنند. چه برای آنهایی که لب های نازک تر دارند و چه برای افرادی که لب های آنها بزرگ ‌تر و ضخیم تر است، استفاده از مداد آرایشی می ‌تواند کمک کند که آرایش لب، جلوه زیباتری داشته باشد. اگر می خواهید لب های کوچک تر و باریک تر را بزرگ تر نشان دهید، از مداد آرایشی در بیرون از خط طبیعی لب ها استفاده کنید.

برعکس این قضیه هم وجود دارد! برای اینکه لب های بزرگ تر را کوچک تر و باریک تر نشان دهید، ابتدا کانسیلر را روی لب استفاده کنید و پس از آنکه پوشش دهی کامل شد، خط لب را در محدوده داخلی خط طبیعی در این قسمت بکشید.

هنگامی که برای خرید انواع خط لب به بازار مراجعه می کنید با انواع مارک ها و برندها روبرو هستید. به طور متداول، مداد آرایشی برای لب در رنگ های قهوه ای روشن و تیره، زرشکی، سفید و نقره ای و صورتی وجود دارند. طیف های رنگی متنوع از رژ لب را می توانید با این مدادهای آرایشی برای زیباتر کردن لب ها به کار ببرید.

خرید انواع مداد آرایشی، خط لب، با رنگ پوست شما امکان پذیر است. اگر رنگ پوست روشن دارید، مدادهای تیره تر را برای این کار استفاده کنید و اگر رنگ پوست شما تیره است، مدادهای آرایشی با رژ لب روشن تر را به کار ببرید. قبل از استفاده از لوازم آرایش لب، شاید بهتر باشد از نرم کننده ها، مرطوب کننده ها یا بالم لب برای برطرف کردن خشکی لب ها هم استفاده کنید. برای خرید مداد آرایشی خط لب با کارشناس فروش در داروخانه صحبت کنید.

ترفندهای کشیدن خط لب و داشتن یک آرایش زیبا

کشیدن خط لب با استفاده از ابزارهای مختلف حتی برای آرایشگرهای ماهر هم یک چالش محسوب می شود. اگر بتوانید بهترین خط لب را برای آرایش لب بکشید، قطعاً چهره زیباتری خواهید داشت. به طور کلی روش صحیح استفاده از خط لب، از ساییدگی بیش از حد رژ لب جلوگیری می کند و مانع از...

فهرست