پوست دور چشم

بهداشت پوست دور چشم به اندازه بهداشت پوست صورت و دست اهمیت دارد.

دلیل این ادعا کاملاً واضح است! زمانی که شما احساسات خود را در صورت نشان می دهید، لبخند می زنید، استرس دارید یا عصبانی هستید، پوست ناحیه اطراف ابرو و چشم ها، تحت تاثیر این حرکات قرار می‌گیرند، بنابراین اولین مکانی که مستعد چین و چروک هستند، در حقیقت، همین ناحیه است. در اثر افزایش سن، پوست اطراف چشم ها دچار افتادگی، شل شدگی، چین و چروک و یا خطوط ریز می شود. اگر در همان ابتدای مشاهده این تغییرات نسبت به زیباسازی و استفاده از محصولات بهداشت و مراقبت از پوست دور چشم اهتمام بورزید، این عوارض به تدریج از بین رفته و در طولانی مدت، چهره زیباتری خواهید داشت.

پوست دور چشم

عوامل ایجاد مشکلات پوست دور چشم و راه درمان آن ها

عوامل مختلفی از جمله کم خونی، آفتاب، عوامل ژنتیکی، کم آبی بدن و نارسایی های کبدی و کلیوی و معده می توانند مستقیما بر روی پوست حساس دور چشم که بسیار آسیب پذیر است، اثرگذار باشند و تیرگی، کبودی، چین و چروک و پف دور چشم را ایجاد کنند.

با کاهش گردش خون و تحت تاثیر قرار گرفتن رنگدانه ملانین دور چشم، پف، تیرگی و چین های زیادی ایجاد می شود.

ویتامین آ، ویتامین ای، عصاره و روغن های طبیعی زیتون، بادام و کرچک مواد موثری هستند که استفاده مکرر و دائم آن ها از بروز چین و چروک جلوگیری می کند و در رفع و پر کردن این چین و چروک ها موثر می باشند. برخی بر این باورند که مصرف خانگی این محصولات اثرگذار تر و به صرفه تر است. بهتر است بدانید که همه این مواد موثر و دیگر مواد اثر گذاری که در این محصولات به کار رفته اند، در خلوص بالا، کیفیت عالی، گرید بهداشتی و دارویی و با غلظت مشخص به کار رفته اند که علاوه بر خواص بی نظیری که در کنار یکدیگر و سایر ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، عصاره های طبیعی، بهبود دهنده ها، نرم کننده ها و ….ایجاد کرده اند، از لحاظ اقتصادی نیز صرفه بهتری دارند. این اطمینان را به مصرف کننده می دهند که محصولات پوست دور چشم، کاملا بهداشتی، خالص و تمیز هستند و بدون هیچ نگرانی و حساسیتی می توان از آن ها استفاده کرد.

کرم دور چشم پیشنهاد خوبی است که شما می توانید با استفاده به موقع و مداوم از آن چین و چروک های دور چشم را محو کرده و از بروز مجدد آن ها جلوگیری کنید.

چین و چروک دور چشم

خواص مواد موثر در کرم های دور چشم

ویتامین A خاصیت دارویی دارد و برای بهبود زخم ها، جای جوش ها، چین و چروک و بیماری های پوستی موثر است. ویتامین A سبب نگهداری از سلول های بدن، شادابی آن ها و جلوگیری از پیری زودرس می شود. دردرمان اگزما و خارش های پوستی نیز بسیار موثر است.

ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدانی از تخریب سلول های پوستی جلوگیری می کند. اثر رادیکال های آزاد را خنثی می کند. سیتم ایمنی بدن را تقویت کرده و داشتن پوستی سالم و چشمانی سالم و زیبا را تضمین می کند.

ویتامین C  به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و سبب جلوگیری از آسیب های رادیکال ها ی ازاد  می شود. در ساخت کلاژن و ترمیم سلول های پوستی ضروری است. همچنین به عملکرد بهتر سایر آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین A , E در بدن کمک می کند.

نکات مهم در خرید محصولات بهداشت پوست دور چشم وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

پوست دور چشم

 نکات مهم در خرید محصولات بهداشت پوست دور چشم

هنگام خرید محصولات مناسب برای مراقبت از پوست دور چشم دقت کنید که خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی داشته باشد. دلیل اصلی ایجاد چین و چروک ها و خشکی پوست در این ناحیه، از دست رفتن آب سلول های پوستی است. اگر محصولات مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید، رطوبت لازم به سلول‌های پوستی باز می گردد و پوست اطراف چشم شما شاداب تر و لطیف تر خواهد بود.

برخی از کرم های مخصوص دور چشم وجود دارد که می تواند عارضه های نامطلوب چین و چروک و خطوط دور چشم را از بین ببرند. در خرید این کرم ها دقت کنید و مطمئن شوید که از مواد حساسیت زا یا آلرژی زا در آن به کار نرفته باشند. سعی کنید این محصولات حاوی ویتامین های لازم برای سلامت پوست باشند.

علاوه بر استفاده از بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی برای بهداشت پوست دور چشم، چند راهکار ساده وجود دارد که با تغییر سبک زندگی می توانید پوست دور چشم را شفاف تر و شاداب تر سازید.

در این حالت توصیه شده است که خواب کافی داشته باشید و استرس را از خود دور کنید. با انگشتان خود اطراف چشم را به صورت حرکات حلقه ای ماساژ دهید تا جریان گردش خون در مویرگ های نازک اطراف چشم بهتر انجام شود. برای محافظت از پوست دور چشم از کرم ضد آفتاب استاندارد استفاده کنید. غذای مناسب میل کنید و به شستشوی صورت با محلول تمیز کننده و پاک کننده صورت بسیار اهمیت بدهید. سعی کنید کمتر از لوازم آرایشی استفاده کنید، در غیر این صورت از بهترین پاک کننده لوازم آرایشی برای پوست صورت خود بخصوص اطراف چشم ها استفاده کنید.

برای خرید بهترین محصولات بهداشت پوست دور چشم، محصولات زیر را بررسی کنید هر کدام برای یک نمونه از پوست مناسب هستند. اگر در انتخاب کرم دور چشم تردید دارید، با کارشناس فروش در داروخانه مشورت کنید.

فهرست