پاک کننده صورت

محصولات پاک کننده صورت 

همه ما می‌دانیم که پوست صورت در طول روز در معرض آلودگی های بسیار قرار دارد. این آلودگی‌ها به منافذ پوستی نفوذ می‌کنند، آن ها را مسدود کرده و باعث می شوند جوش های سفید و جوش های سر سیاه روی پوست، لکه های تیره پوست، التهاب و خارش به وجود بیاید. برای از بین بردن این آلودگی ها و تمیز کردن سطح پوست، یک محلول پاک کننده صورت بسیار ضرورت دارد. تمیزکننده های صورت در حالت های مختلف در بازار وجود دارند اما باید نوع مناسب آن را متناسب با پوست خود سفارش دهید.

پاک کننده صورت برای پوست های چرب با محلول ها یا محصولات پاک کننده صورت برای پوست های حساس و آسیب پذیر متفاوت است. محصولات تمیز کننده صورت برای پوست های حساس و آسیب پذیر باید خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی داشته باشد. از طرف دیگر این محصول برای پوست های چرب باید به گونه ای باشد که سطح چربی پوست را تنظیم کند.

از دیدگاه دیگر می‌توان به محصولات پاک کننده صورت نگاه کرد. از آنجایی که  اکثر افراد از مواد و لوازم آرایشی بسیار استفاده می‌کنند، این لوازم می‌تواند در طولانی مدت، پوست را تحریک کند. سعی کنید پس از استفاده از لوازم آرایشی روی صورت خود حتماً صورت را با یک پاک کننده مناسب تمیز کنید. محلول های تمیز کننده لوازم آرایش مبتنی بر ترکیبات گیاهی و آبرسان برای این کار مناسب هستند.

شوینده های پوست

مزایای استفاده از پاک کننده صورت

استفاده از بهترین پاک کننده صورت موجب شادابی و لطافت پوست صورت می شود. حتی افرادی که از آکنه های پوستی رنج می برند با انتخاب یک محلول پاک کننده می تواند این التهاب ها و علائم را کاهش دهند. برخی از محصولات به نام تونر تمیز کننده یا کاندیشنر، وضعیت پوست صورت را تنظیم می‌کند و شرایط عادی پوست را برای سلول های پوستی به وجود می آورند. برخی دیگر از این محصولات به صورت ژل تمیز کننده، کرم تمیز کننده لوسیون ها یا مایع آبرسان هستند و باید برای استفاده از آن از پد آرایشی استفاده کرد.

یکی دیگر از مزایای پاک کننده صورت، جلوگیری از حساسیت پوست است. اگر شما صورت خود را با آب و صابون یا شوینده های متداول شستشو دهید، ممکن است مواد حساسیت زا، ترکیبات شیمیایی یا رایحه که در این محصولات وجود دارد برای پوست صورت حساسیت ایجاد کند. اگر پس از استفاده از یک شوینده معمولی پوست شما خشک شود، نشانگر این است که حتماً باید از یک پاک کننده صورت ویژه و خاص استفاده کنید.

بهداشت پوست

محصولات پاک کننده صورت

محصولات پاک کننده صورت به فرم های مختلف ساخته شده اند تا استفاده آن را برای همگان ساده کنند. فرم های مختلف پاک کننده ها می توانند به شکل های:

پد آرایش پاک کن، ژل پاک کننده، دستمال مرطوب، پاک کننده های تخصصی، ژل شستشو، فوم پاک کننده، صابون، محلول پاک کننده و پاک کننده دوفازی باشند.

اجزای تشکیل دهنده پاک کننده ها یه صورت مواد موثره و مواد پایه هستند.

ماده موثره (ماده فعال) پاک کننده ها به شرح زیر است:

شوینده ها و سورفکتانت های مختلف که در سه نوع آنیونی، آمفوتری و غیر یونی دسته بندی می شوند.

مواد نرم کننده و بهبود دهنده های پوست که مانع خشکی و زبری پوست می شوند. مواد حفظ کننده رطوبت که مانع تبخیر آب و رطوبت از سطح پوست می شوند.

در بعضی محصولات از عصاره های طبیعی، روغن های معدنی، روغن های گیاهی، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد آنتی باکتریال و ضد آلودگی نیزاستفاده می کنند.

 مواد پایه که حلال (آب دیونیزه و بدون املاح) جز اصلی آن می باشد، امولسی فایرها، نگهدارنده ها، تغلیظ کننده ها، اسانس، تنظیم کننده PH ، کیلیت کننده یا حذف کننده یون های فلزی آب و خوشبو کننده ها و …. وجود دارند که مجموع این مواد یک محصول کاملا بهداشتی، سالم و مفید را به وجود می آورند.

محصولات پاک کننده پوست

برای خرید بهترین محلول تمیز کننده صورت، محصولات زیر را بررسی کرده و مشخصات هر یک را به طور کامل مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با کارشناس فروش در داروخانه آنلاین نسخه اول صحبت کنید.

فهرست