شامپو بدن کودک

شامپو بدن بچه باید چه ویژگی­هایی داشته باشد؟

استحمام کودک می­تواند برایتان چالش برانگیز باشد. اینکه چه شامپو و صابونی باید استفاده کنید نیاز به بررسی جامع قبل از خریداری دارد. شامپو بدن کودک باید پوست کودک شما لطیف کرده و مرطوب نگه دارد. اگر با ما همراه شوید قصد داریم برخی ویژگی­های شامپو بدن کودک مناسب را با شما در میان بگذاریم.

ویژگی­های شامپو بدن کودک

انواع بسیاری از شامپوها در بازار موجود هستند که کار انتخاب را برای شما سخت خواهند کرد. باید محصولی را خریداری کنید که نه‌ تنها برای بدن کودکتان بی‌خطر است بلکه دوست پوست آن باشد. برای خرید شامپو بدن کودک بهتر است تا موارد زیر را در نظر بگیرید.

۱-عطرها: در حالی که برخی از شامپوهای معطر دارای بو دل‌نشینی هستند اما همین رایحه­های اضافه‌شده می­توانند خشکی پوست را برای کودک به دنبال داشته باشند. امروزه بسیاری از برندها از روغن­ها و یا عصاره های گیاهی برای اضافه کردن عطرها استفاده می­کنند، اما هنوز هم ممکن است باعث تحریک و خشکی بیش‌ازحد پوست شوند.

بنابراین پیشنهاد می­کنیم اگر از شامپو بدن کودک معطر استفاده می­کند برای اولین بار در سطح کوچکی از بدن کودک آن را تست کرده و مطمئن شوید برای فرزندتان مناسب است.

۲-مواد شیمیایی: مواد شیمیایی نظیر پارابن­ها، فتالات­ها و سولفات­ها باعث تحریک پوست کودک شما شده و یا حتی می­توانند به آن آسیب نیز برسانند. این مواد اغلب در شامپوها و مواد شوینده مناسب بزرگ‌سالان دیده می­شود و اصلاً برای کودکان مناسب نیستند. لذا برای استحمام کودک خود حتماً از شامپو بدن بچه استفاده کنید.

۳-سوزش چشم: حتماً از نوعی شامپو بدن کودک استفاده کنید که دارای فرمولی برای جلوگیری از سوزاندن چشم کودک باشد. یکی از دردسرهای والدین حمام کردن کودکان است چرا که آن­ها همکاری نکرده و علاقه­ای به حمام کردن ندارد شاید یکی از دلایلش همین سوزش چشمشان باشد. بنابراین با تهیه شامپو بدنی که چشم آن­ها را نسوزاند هم به سلامت کودک و هم به همکاری او امیدوار خواهید بود.

۴-استاندارد: حتماً از محصولاتی استفاده کنید که تاییدیه داشته و مجاز هستند. این محصولات خطرات ناچیزی داشته و در بسیاری مواقع بی‌خطر هستند.

۵-شامپوهای مناسب: همان‌طور که اشاره کردیم برای استحمام فرزندتان حتماً از شامپو بدن کودک استفاده کنید. این‌گونه شامپوها مخصوص بوده و مناسب هستند. هیچ‌گاه از شامپوهایی که اسکراب و یا لایه‌برداری پوست را انجام می­دهند استفاده نکنید. پوست کودک شما نه ‌تنها به این موارد نیاز ندارد بلکه بسیار حساس بوده و ممکن است در اثر لایه‌برداری آسیب ببیند.

رسیدگی و مراقبت از پوست برای افراد کهن‌سال و زمان پیری نیست؛ بلکه شما باید از همان ابتدا به پوست خود اهمیت ویژه­ای داده و از محصولاتی برای پوست استفاده کنید که مناسب شرایط پوستی و سن و سال باشد. رسیدگی و مراقبت از پوست کودک خود را جدی بگیرید این یکی از وظایف شما است.

نکات قابل توجه در انتخاب شامپو بدن کودک

نکات قابل توجه در انتخاب شامپو بدن کودک این روزها با گسترش تکنولوژی و تولیدات بهداشتی متنوع، علاقه به استفاده از شامپو بدن کودک مورد توجه بسیاری از والدین قرار گرفته است. اما همین تنوع زیاد محصولات باعث شده در انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین محصول که از مواد اولیه‌ی مرغوب تولید شده باشد و...

فهرست