آرایش صورت

آرایش صورت یکی از اسرار زیباتر کردن چهره است.

انواع لوازم آرایشی برای صورت در بازار وجود دارند که هر یک برای قسمتی از چهره به کار می روند. لوازم آرایشی مخصوص چشم ‌ها، لوازم آرایش ابرو، رژ لب و برق لب و انواع کرم های آرایشی برای زیباتر کردن آرایش صورت به کار می روند. اینکه کدام یک از لوازم آرایشی برای شما بهتر است و از چه رنگ هایی برای چهره خود استفاده کنید، فوت و فن ها و نکاتی دارد که در مقالات متعدد در بخش مجله آرایشی و بهداشتی به آن اشاره کرده ایم. به طور مثال اگر بیاموزید که ابروهای خود را چگونه آرایش کنید یا از سایه چشم و حتی کانسیلر یا کرم های پایه آرایشی استفاده کنید، به طور قطع زیباترین آرایش را خواهید داشت.

آرایش صورت دنیای جذاب اما متنوعی دارد. تمام افراد می توانند برای زیباتر کردن چهره خود لوازم آرایشی به کار ببرند اما شکل و فرم صورت و رنگ پوست، مشخص کننده این است که شما دقیقاً باید از چه ابزار یا رنگ هایی برای لوازم آرایشی استفاده کنید. آرایش صورت برای طول روز یا در محل کار باید ملایم و ساده باشد؛ در مقابل، آرایش های مجلسی و تند برای مراسم و یا آرایش عروس به کار می رود. برخی افراد به آرایش های ملایم علاقه مند هستند و بنابراین رنگ های ملایم و آرامش بخش را انتخاب می کنند. برخی از افراد هم به رنگ‌ های تند علاقه مند هستند که برای این دسته از افراد هم لوازم آرایشی متنوع وجود دارد.

انواع لوازم آرایش صورت و کاربردهای آن ها

لوازم آرایش صورت را بر اساس نحوه استفاده و نوع کاربرد برای اجزای صورت تقسیم بندی می کنیم. انواع کرم های آرایشی که به پرایمر، کرم پودر و پنکیک صورت تقسیم بندی می شوند، به ترتیب برای آماده سازی سطح پوست قبل از به کار بردن لوازم آرایشی مناسب هستند. یک نوع از لوازم آرایشی برای صورت، کانسیلر نام دارد که برای پوشاندن آثار لکه، تیرگی یا جوش روی صورت به کار می رود؛ تا پس از استفاده از آن، لوازم آرایشی، بهتر روی پوست، جلوه کنند. برای زیباتر کردن صورت از لوازم آرایشی مانند هایلایتر یا تثبیت کننده مواد آرایشی (فیکساتور) روی صورت هم استفاده می شود.

برای اینکه پوست صورت شما شاداب تر باشد، قبل از آرایش کردن آلودگی های روی پوست برطرف شود استفاده از ماسک صورت توصیه شده است. ماسک صورت انواع و اقسام مختلفی دارد که برای پوست های معمولی، پوست های چرب، پوست های مستعد جوش و آکنه و حتی پوست های حساس باید ماسک مناسب انتخاب شود. نکات مهم استفاده از ماسک صورت را به همراه دستورالعمل مناسب در مقالات آرایشی معرفی کرده‌ایم.

اگر به زیباتر شدن چهره خود اهمیت می دهید از میان لوازم آرایش صورت در قسمت زیر برای هر کدام محصولات متنوعی در نظر گرفته‌ایم که شما به راحتی می توانید خرید خود را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر از هر محصول با کارشناس فروش در تماس باشید.

انواع آرایش صورت و ترفندهایی که می توانید اجرا کنید

همه افراد کم و بیش با انواع آرایش صورت و نحوه استفاده از لوازم آرایشی آشنایی دارند، اما اگر شما اطلاعات کافی درباره لوازم آرایشی یا ترفندهای آرایشی برای اجزای صورت خود در دست ندارید و ترجیح می دهید که اصول اولیه را بیاموزید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود. در این موضوع، مقدمه‌ای...

فهرست