پودر پای بچه

آیا استفاده از پودر بچه بی‌ خطر است؟

پوست کودکان حساسیت بالایی دارد و به راحتی در معرض انواع آلرژی‌ها قرار می‌گیرد. در چنین مواقعی بهترین راه‌حل استفاده از پودر پای بچه است. یکی از مشکلاتی که اکثر والدین با آن مواجه می‌شوند عرق­ سوز شدن پای کودکان است که به دلیل بستن پوشک ایجاد می‌شود. در صورتی‌که پوشک به طرز صحیحی بسته نشود یا دیر به دیر تعویض شود پای کودک عرق ­سوز می‌شود.

هنگام عرق­ سوز شدن، پای کودکان دچار قرمزی و تورم می‌شود و کودکان را آزار می‌دهد. وقتی کودکان عرق ‌­سوز می‌شوند، رطوبت زیادی روی بدنشان ایجاد می‌شود. پودر پای بچه به کاهش این رطوبت و قرمزی ناشی از عرق­ سوز شدن کمک می‌کند.

اما بسیاری از والدین هنگام استفاده از این پودر سوالاتی زیادی برایشان ایجاد می‌شود. رایج‌ترین سوال والدین درباره پودر پای بچه این است که آیا این پودر برای نوزادان بی خطر است؟ یا ممکن است خطراتی برای کودک داشته ‌باشد. برای پاسخ دادن به این سوالات ابتدا باید بدانید پودر بچه از چه ترکیباتی ساخته می‌شود.

ترکیبات پودر پای بچه

اکثر پودرهای بچه از نوعی ماده به نام تالک ساخته می‌شوند. تالک ماده اصلی تشکیل دهنده‌ پودر پای بچه است که از از سیلیسیم، منیزیم و اکسیژن تشکیل شده‌است. این پودر به دلیل ترکیباتی که دارد به راحتی رطوبت را جذب می‌کند و مانع عرق ­سوز شدن پای کودک می‌شود.

برخی دیگر از پودرهای مخصوص پای بچه وجود دارند که از نشاسته ذرت ساخته می‌شوند. نشاسته ذرت جایگزین بسیار مناسبی برای تالک است و نسبت به تالک بی خطرتر است. پودرهایی که از تالک ساخته می‌شوند توسط کودکان قابل استنشاق هستند و قطعاً خطراتی برای آن‌ها دارند. اما پودرهای حاوی نشاسته ذرت برای کودکان بی خطر هستند.

پودر پای بچه چه خطری برای نوزادان دارد؟

اگر پودر پای بچه از تالک ساخته شده ‌باشد ممکن است برای نوزادان خطراتی داشته ‌باشد. پودرهای حاوی تالک به دلیل قابل استنشاق بودن توسط کودکان، ریه‌های آن‌ها را تحریک می‌کند. در صورتی‌که کودک شما ریه‌های ضعیفی داشته ‌باشد یا مبتلا به مشکلات تنفسی باشد، استفاده از پودر حاوی تالک برای او خطرناک است.

اما در عوض اگر پودر پای بچه حاوی نشاسته ذرت باشد خطری برای نوزادان ندارند. ذرات نشاسته کمی بزرگتر از تالک هستند و به احتمال کمتری از طریق هوا به ریه‌ها منتقل می ‌شوند. پودرهای حاوی نشاسته ذرت، دارای کیفیت جذب بسیار بالایی هستند که می‌توانند عرق­سوز شدن پای کودک را درمان کنند.

نکاتی برای استفاده از پودر پای بچه برای نوزادان

  • پودر پای بچه را به طور مستقیم روی بدن کودک نپاشید. ابتدا مقداری از پودر را روی کف دست ریخته و سپس به آرامی روی پوست کودک پخش کنید.
  • در حین استفاده از پودر بچه ظرف آن را از کودک دور نگه دارید. اجازه ندهید کودک ارتباط مستقیم با پودر داشته‌باشد.
  • بعد از استفاده از پودر پای بچه، برای جلوگیری از بروز عفونت‌های پوستی باقی‌مانده آن را به وسیله یک پارچه تمیز از پوست کودک پاک کنید.
  • هنگام خرید پودر بچه حتماً دقت کنید که محصول دارای تاییدیه وزارت بهداشت باشد. دستورالعمل‌های لازم روی محصول را به دقت بخوانید و طبق آن عمل کنید

بررسی ویژگی های مختلف انواع پودر پای بچه

انواع پودر پای بچه از قدیم الایام توسط والدین برای رفع سوختگی ها، تورم و التهاب های پوستی نواحی پاها و کشاله های ران اکثر نوزادان استفاده می شده است، در این میان استفاده از پودر پای بچه می تواند علاوه بر مزایا و کاربردهای فراوان دارای مضراتی نیز باشد که ما در این مقاله...

فهرست