بهداشتی و آرایشی / بهداشت کودک / دستمال مرطوب کودک

دستمال مرطوب کودک

با کاربرد­های دستمال مرطوب کودک آشنا شوید.

دستمال مرطوب کودک نوعی پارچه است که به الکل یا مواد شوینده آغشته شده است. دستمال مرطوب یکی از انواع این دستمال‌های بهداشتی است که برای مراقبت از پوست کودکان استفاده می‌شود. جالب است بدانید این دستمال‌ها فقط برای کودکان و نوزادان استفاده نمی‌شوند و برای بزرگسالان نیز کاربرد زیادی دارند. بسیاری از افراد تا زمانی که پدر و مادر نشوند از دستمال مرطوب استفاده نمی‌کنند. زمانی‌که بچه دار شوید، مجبور هستید از این دستمال‌های بهداشتی برای حفظ بهداشت کودکتان استفاده کنید.

دستمال‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شوند معمولاً از مواد ملایم تشکیل شده‌اند و فاقد الکل هستند. در ترکیبات دستمال‌های مخصوص کودکان از آب و عصاره میوه‌ها استفاده می‌شود. استفاده از دستمال مرطوب به خصوص زمانی­که به آب دسترسی ندارید بهترین انتخاب برای حفظ پاکیزگی شما و کودکتان است.

کاربردهای دستمال مرطوب کودک

همانطور که گفته شد دستمال مرطوب کودک هم برای نوزادان و هم برای بزرگسالان قابل استفاده است. مهم‌ترین کاربرد این محصول برای کودکان عبارتند از:

  • تمیز کردن کودک بعد از تعویض پوشک: بعد از اینکه پوشک کودک خود را تعویض می‌کنید می‌توانید به جای آب از دستمال مرطوب استفاده کنید تا کودکتان را پاکیزه کنید. البته برای این کار حتما باید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید. دستمال‌هایی که حاوی الکل هستند را برای کودکان استفاده نکنید.
  •  پاک کردن صورت کودک: کودکان و بخصوص نوزادان ممکن است در طول روز به دلایل مختلف، صورت خود را کثیف کنند. در چنین مواقعی می‌توانید برای پاک کردن صورت کودک از دستمال مرطوب استفاده کنید.
  • شستشوی دست‌ها: دسترسی به آب همیشه کار آسانی نیست. در مواردی که به راحتی نمی‌توانید به آب دسترسی داشته‌باشید می‌توانید برای تمیز کردن دست‌های کودکان و حتی خودتان از دستمال مرطوب استفاده کنید.
  • خنک کردن کودکان: در فصول گرم سال به خصوص تابستان کودکان در معرض عرق کردن قرار دارند. گرمای زیاد آن‌ها را اذیت می‌کند و موجب تعریق می‌شود. برای از بین بردن رطوبت کودکان در تابستان، از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید تا کودکان خنک شوند.

کاربرد دستمال مرطوب کودک برای بزرگسالان

  • تمیز کردن داشبود ماشین: دستمال مرطوب بچه به دلیل اینکه فاقد الکل است انتخاب مناسبی برای تمیز کردن سطوح مختلف است. بزرگسالان از دستمال‌های مخصوص کودکان برای تمیز کردن لکه‌ها روی سطوح مختلف مانند داشبورد استفاده می‌کنند. زیرا این دستمال‌ها به راحتی می‌توانند لکه‌ها را از بین ببرند.
  • تازه نگه داشتن گیاهان: شاید تعجب کنید اما بزرگسالان از دستمال مرطوب کودک برای گردگیری و تمیز نگه داشتن گیاهان استفاده می‌کنند. این دستمال‌ها فاقد الکل و مواد شیمیایی هستند و به گل‌ها آسیبی نمی‌زنند. این دستمال‌ها رطوبت گل‌ها را حفظ می‌کنند و باعث حفظ طراوت گل‌ها می‌شوند.
  • تمیز کردن کفش‌ها: دستمال مرطوب بچه آنقدر نرم است که به عنوان براق کننده کفش نیز استفاده می‌شود. این دستمال‌ها به دلیل ساختاری که دارند به راحتی باعث برق افتادن کفش‌ها می‌شوند.

نکاتی برای استفاده از دستمال مرطوب کودک

  • هنگام خرید دستمال مرطوب کودک اطمینان حاصل کنید که دستمال فاقد الکل و بدون بو باشد تا باعث تحریک پوست کودک نشود.
  • قبل از استفاده دستمال را روی قسمتی از پوست کودک تست کنید تا مطمئن شوید کودک به آن حساسیت نداشته‌باشد.
  • برای کودکان می‌توانید از دستمال مرطوب‌هایی استفاده کنید که از الیاف گیاهی ساخته شده­اند زیرا این دستمال‌ها ماده مضری برای کودکان ندارند.

آشنایی با انواع دستمال مرطوب کودک و ویژگی هایش

امروزه دستمال مرطوب کودک دارای کاربردهای زیادی است و نه تنها برای رفع امورات کودکان و تمیز کردن بدن آنها استفاده می شود، بلکه جنبه آرایشی و بهداشتی برای بزرگسالان و تمیز کردن سطوح مختلف را نیز دارد، به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی ویژگی های این نوع از دستمال ها می...

فهرست