کمبود شیر

?بسیاری از مادرها فکر می‌کنند که شیر آن‌ها برای نوزادشان کافی نیست، اما در اغلب مواقع این تصور صحیح نیست.

تولید شیر توسط مادر، تابع قاعده عرضه و تقاضاست. معمولا به همان میزانی که نوزاد به شیر نیاز دارد، به همان میزان شیر در بدن مادر تولید می‌شود. البته ممکن است در مواقعی این تعادل به هم بخورد و مقدار شیر مادر برای نوزاد کافی نباشد.

? در طب سنتی ما برای رفع کمبود شیر در خانم های شیرده، مصرف گیاهان دارویی متعددی توصیه شده است که از آنها می توان گیاهان: رازیانه، زیره سبز، شنبلیله و شوید را نام برد.

امروزه این گیاهان دارویی با روش های علمی شناسایی، جمع آوری و عصاره گیری شده و به منظور سهولت مصرف ما، توسط شرکت های داروسازی به شکل های دارویی رایج ساخته شده اند.

خوشبختانه در حال حاضر ترکیبی از این گیاهان در یک فرآورده دارویی در دسترس ما قرار دارد.

☘ داروی گیاهی SHIRAFZA حاوی گیاهان رازیانه (عصاره هیدروالکلی دانه یا میوه آن)، زیره سبز (دانه یا میوه آن)، دانه شنبلیله و اندام هوایی گیاه شوید می باشد که به دو صورت قطره و کپسول جهت افزایش شیر مادر به کار می رود و باعث برطرف شدن اختلالات گوارشی و آرامش طفل شیرخوار می گردد.

آشنایی با فرآورده های طبیعی برای کمبود شیر

بر اساس سازمان بهداشتی جهانی بهترین غذا برای نوزادان تا شش ماهگی تنها شیر مادر می باشد. مواد غذایی دیگر باید بعد از شش ماهگی به نوزاد داده شود. شیر مادر دارای مواد غذایی مفید برای نوزاد تا شش ماهگی می باشد. برخی از خانم ها ممکن است احساس کنند که شیرشان برای نوزاد کافی...

فهرست