بالم لب یکی از  محصولاتی است که هم در گروه لوازم آرایش لب و هم در گروه محصولات محافظت از پوست اهمیت دارد.

این محصول در شکل ظاهری شبیه به برق لب یا رژ لب دیده می شود اما در حقیقت برای محافظت و سالم نگه داشتن پوست لب ها طراحی شده است. از آنجا که سلامت و زیبایی لب ها نقش مهمی در زیباتر شدن چهره شما دارد، قبل از پرداختن به آرایش لب، باید پوست این ناحیه را به خوبی مراقبت کنید. پوست لب ها هم مانند پوست سایر نقاط بدن ممکن است از نظر شرایط چربی یا رطوبت با تغییراتی همراه باشد. بالم ‌لب، محصولی است که با نفوذ به لب ها می تواند خشکی آنها را برطرف کند و رطوبت از دست رفته را به سلول های پوستی بازگرداند. اینکه چرا افراد به استفاده از بالم ‌لب نیاز دارند، مسئله ای است که در ادامه این قسمت به آن می پردازیم.

 اهمیت استفاده از بالم لب در سلامت پوست لب ها

لب ها یکی از اعضای بدن هستند که با محیط بیرون به صورت مستقیم در ارتباط می باشند. خشکی هوا، سرمای شدید و حتی آلودگی هایی که با چشم دیده نمی شوند، سلامت لب ها را به خطر می‌ اندازد. این شرایط نامساعد منجر به خشک شدن لب ها، ترک خوردن و حتی دردناک شدن آن خواهد شد. در موارد شدیدتر ممکن است ترک های موجود روی لب، خونریزی کنند! قبل از اینکه لب ها دچار این مشکلات ناراحت‌کننده شوند با استفاده از بالم لب می توانید شرایط پوست لب را به حالت عادی برگردانید. بهترین محصولات بالم ‌لب می‌توانند رطوبت از دست رفته پوست را به پوست لب ها بازگردانند؛ به عبارت ساده ‌تر خاصیت آبرسانی دارند.

 ویژگی های بالم لب برای محافظت از لب ها

زمانی که می خواهید بالم لب بخرید با انواع برندها روبه‌رو هستید. به طور کلی بهترین بالم لب باید حاوی ویتامین ها و رطوبت کافی باشد تا مواد مغذی را به پوست برساند. بهترین بالم لب حاوی ویتامین E است و از ترکیبات آنتی اکسیدانی در فرمولاسیون آن استفاده شده تا بتواند از پوست این ناحیه در برابر اشعه خورشید محافظت کند. فراموش نکنید که باید انواع بالم ‌لب را بخرید که فاقد مواد حساسیت‌زا، مواد سمی یا مواد شیمیایی نامناسب باشد. بهترین محصولات، آنهایی هستند که پایه گیاهی داشته و از روغن ها و اسانس های گیاهی در تهیه آن استفاده شده است.

علاوه بر این که می‌ توانید از بانوان برای محافظت از لب ها استفاده کنید، بهتر است در مورد خرید نرم کننده یا مرطوب کننده هم مطالبی را بیاموزید. مقالات آرایشی و بهداشتی در قسمت مراقبت از پوست این نکات را به شما می آموزد. نکته‌ای که باید خاطرنشان کنیم این است که اگرچه انتخاب صحیح بالم لب می‌تواند موجب سلامت بیشتر پوست لب های شما شود، اما در کنار آن از برندهای معتبر رژ لب استفاده کنید تا آسیبی به پوست لب های شما وارد نشود.

برای خرید بهترین بالم لب با کیفیت بالا از طریق منوی زیر، مدل های موجود را بررسی کرده و مناسب ترین آنها را تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناس فروش در داروخانه صحبت نمایید.

مهم ترین مزایای استفاده از بالم لب چیست؟

بالم لب (Lip Balm) یکی از لوازم آرایشی لب باشد که بیشتر، جنبه محافظت کنندگی و مراقبت کنندگی دارد. استفاده از این لوازم آرایشی محافظ برای پوست لب، مزایای زیادی را به همراه دارد. همانطور که می دانید تغییر شرایط محیطی، خشکی هوا، رطوبت کم و حتی سرمازدگی و وزش باد می تواند سلامت پوست...

فهرست